Чому шини для автомобілів мають чорний колір, хоча сама гума за своєю природою є білою? Цю інформацію знають лише небагато людей.

Раніше шини мали білий колір.
Чи коли-небудь ви замислювалися, чому шини на автомобілях, мотоциклах та інших видах транспорту мають чорний колір, хоча сама гума спочатку біла?
Насправді це не завжди було так, як зазначає IFL Science. Згідно з інформацією відомої міжнародної компанії з виробництва шин Bridgestone, колись автомобільні шини дійсно мали білий колір. Проте з часом у їх склад почали додавати сажу, щоб покращити стійкість гуми до зносу.
Сажа складається майже повністю з вуглецю (близько 97%). Вона виникає внаслідок неповного згоряння нафтопродуктів в контрольованих умовах, де недостатньо кисню для утворення традиційних продуктів згоряння, таких як вода та вуглекислий газ. Ця речовина має вигляд дрібних чорних гранул або порошку і використовується в виробництві гуми, пластику, фарб для друку та автомобільних шин, як зазначено в матеріалах.
Згідно з інформацією Міжнародної асоціації сажі, щорічно виробляється приблизно 8,1 мільйона метричних тонн цього матеріалу. Інтеграція сажі в гуму під час процесу виготовлення шин може значно підвищити їхню стійкість до нагрівання та зносу.
Крім того, сажа має властивість оберігати шину від впливу ультрафіолетових променів та озону, які можуть призводити до додаткового зношення гуми.
Згідно з інформацією від Goodyear Motors, покришки, які не містять сажі, навряд чи зможуть витримати пробіг у 8 тисяч кілометрів. Це означає, що багатьом водіям доведеться регулярно купувати нові шини, можливо, навіть один або два рази протягом року.
Додавання сажі в гумові суміші, що застосовуються для виготовлення шин, підвищує їх електропровідність. Це дозволяє уникнути накопичення статичного заряду, що може призвести до неприємних електрошоків. Крім того, сажа має естетичну перевагу: вона допомагає легше зберігати шини в чистоті, а також маскує їх знебарвлення та забруднення, які вони можуть отримувати під час експлуатації, - пояснюють автори.
Тиск у шинах - та річ, яку автомобілісти часто не беруть до уваги, більше приділяючи увагу чистоті дзеркал і рівню мастила. Однак його теж потрібно підтримувати на правильному рівні, оскільки він впливає на витрату пального та маневреність машини.
Тиск у шинах варіюється в залежності від пори року. У літній період, коли асфальт нагрівається, він стає більш м'яким, що, у свою чергу, позначається на зчепленні автомобіля з поверхнею дороги.
Таким чином, в літній період найбільш підходящий діапазон тиску в шинах коливається в межах від 1,85 до 2,8 атмосфер. Але не менш важливо врахувати розмір дисків і шин, оскільки тиск безпосередньо залежить від цих характеристик.