Нестача чоловіків через мобілізацію: які можливості відкриваються для жінок та пенсіонерів на ринку праці.


Жінки все більше займають традиційно чоловічі професії — вже можна зустріти ковальок у спідницях.

В Україні спостерігається зростання числа робочих вакансій, які раніше були зайняті чоловіками віком до 60 років. Про це в коментарі для ТСН.ua розповіла HR-експерт Тетяна Пашкіна.

Відповідно до свідчень жителів як міських, так і сільських районів, в останній час починає відчуватися нестача приватних спеціалістів, які займаються ремонтом сантехніки, електричних систем, вікон або можуть виконати невеликі ремонтні роботи в квартирах і будинках.

"Ми нещодавно утеплювали балкон, нам встановили нові вікна. Після цього я зателефонувала двом майстрам, які до війни займались монтажем відкосів. Як виявилось, жоден з них приїхати не зможе найближчим часом, обидва сказали, що захищають країну від російських окупантів, попрохали почекати завершення війни", -- розповіла ТСН.ua мешканка Фастова Київської області.

Також на спеціалізованих платформах оголошень деякі майстри почали вказувати, що гарантують свій виїзд до клієнтів, оскільки не мають жодних труднощів з військовими документами і можуть вільно пересуватися в межах певних населених пунктів.

Тетяна Пашкіна прокоментувала поточну ситуацію: "По-перше, ми стикаємось із проблемою мобілізації. Чимало спеціалістів, які займались ремонтом, вже призвані на службу. В результаті, ті, хто продовжує працювати, змушені виїжджати на схід чи південь. Також є фахівці, які не готові виходити на вулицю. Я помічаю багато резюме, в яких люди вказують, що бажають працювати дистанційно або шукають вакансії поблизу свого місця проживання, аби зменшити витрати часу на дорогу."

Експерт зазначає: "Сьогодні Держслужба зайнятості прагне заохотити жінок освоювати професії, які традиційно вважаються чоловічими. Мова йде про сотні тисяч жінок, але це лише невелика частина від загальної кількості. Справді, деякі з цих завдань можуть бути виконані жінками, а також можливе навчання молодих спеціалістів до 25 років або осіб старше 60. Адже виконати таку роботу (ремонт будь-яких об’єктів – Ред.) дистанційно неможливо".

На думку Пашкіної, вирішення проблеми полягає у простому підході: необхідно зробити робітничі професії економічно вигідними.

"Європа може слугувати яскравим прикладом, адже там сантехнік вважається такою ж шанованою професією, як і професор історії. Водночас, зрозуміло, що рівень оплати праці має бути відповідним, з урахуванням якості наданих послуг," — зазначає Тетяна Пашкіна.

Коли ми запитали Тетяну Пашкіну про складну чоловічу професію, яку жінка опанувала після початку повномасштабного вторгнення, вона поділилася цікавим випадком: "Найбільш вражаючим було те, як одна жінка стала ковалькою. Це був бізнес її чоловіка, якого мобілізували, і вона вирішила взятися за молоток".

Експертка зазначає щодо загального зростання кількості вакансій в Україні: "У вересні платформи з пошуку роботи зафіксували два рекорди. Кількість відкритих вакансій продовжує зростати".

Згідно з інформацією з порталів працевлаштування, останнім часом спостерігається дефіцит кадрів у таких галузях:

Про дефіцит робітників окремих професій, які вважаються ментально чоловічими, в цьому році заявляла і Держслужба зайнятості. Наприклад, ще в травні ця установа повідомляла про дефіцит робітників у меблевій промисловості.

"Українська меблева промисловість наразі відчуває нестачу кваліфікованих кадрів, зокрема -- операторів деревообробних верстатів та конструкторів меблів. Ця проблема становить серйозний бар'єр для подальшого розвитку галузі та економіки в цілому", -- звітувала Держслужба зайнятості.

Також на початку цього року Державна служба зайнятості повідомила про випадки, коли жінки успішно освоювали спеціальності електрозварника, тракториста, водія категорії С, а також коваля.

Представники транспортної галузі не раз піднімали питання браку кадрів.

Фахівці наголошують, що проблема дефіциту кадрів у транспортних компаніях є надзвичайно актуальною, можливо, навіть більшою за питання забезпечення технікою чи фінансами.

"Серед кадрових рекомендацій пропонується змінити вікове обмеження для навчання та доступу до роботи водієм тролейбусу та автобусу. Зараз допуск до кермування міським електричним транспортом дозволено з 21 року. На основі думок транспортників з різних міст, рекомендуємо розглянути питання запровадження в Україні можливості навчання та працевлаштування водіїв автобусів і тролейбусів з 18 років", - зазначали активісти, які досліджують ситуацію в транспортній сфері.

Related posts