Електричний автомобіль і вода: які наслідки можуть виникнути, якщо заїхати в калюжу на "електромобілі"?

Про те, що буде, якщо електромобіль пірне в калюжу, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Напруга в межах 400-450 вольт, яку генерує тяговий акумулятор сучасного електромобіля, є небезпечною для людини відповідно до всіх норм електротехніки. Це стосується не лише сухого середовища чи наявності заземлення, але й навіть у комфортних умовах теплого приміщення. Яка ж тоді ситуація з величезним запасом енергії, що знаходиться на відкритому повітрі, наприклад, під час дощу, коли вода оточує з усіх боків?
Напевно, власники електромобілів будуть зацікавлені дізнатися, що процес проектування нових моделей зазвичай починається з акумулятора. Зокрема, першочергову увагу приділяють його розташуванню. Це не дивно, адже акумулятор має значну вагу, високу вартість, і є ризик його короткого замикання; він також піддається механічним пошкодженням. Тому під час розробки конструкції інженери прагнуть забезпечити акумулятор максимальною захищеністю від усіх можливих загроз, враховуючи як механічний захист (вибираючи найбільш надійні зони в кузові), так і захист від вологи. У зв'язку з цим, конструктори забезпечують герметизацію як самого корпусу акумулятора, так і усіх підключених до нього кабелів.
Але це не значить, що того достатньо, щоб перетворити електромобіль на підводного човна, і слід відрізняти проїзди калюжами від затоплення машини. Адже перше - це коли агрегати машини зрошуються краплинами води або короткочасно занурюються у воду, а затоплення - це тривале, скажімо, більше чверті години перебування машини у воді з рівнем вище маточин коліс або порогів кузову.
В іншому випадку ситуацію ускладнює тиск, який створює водяний стовп у зоні ущільнення електромережі. Не менш важливим є температурний контраст між батареєю та зовнішньою водою: коли внутрішній об'єм акумулятора швидко охолоджується, волога може потрапити всередину через ущільнення. Крім того, час, протягом якого вода може подолати опір ущільнень і проникнути через них, також грає на руку неприємностям, з якими стикається автовласник.
Так, електромобілі бувають різні, але на щастя, всі вони побудовані за одними ж тими самими канонами електротехніки і правилами безпеки. Тому поведінка їхнього електрообладнання в ускладнених умовах має бути однаковою - принаймні, якщо говорити про справні екземпляри.
- Якщо електромобіль затопить водою, він не вдарить людину струмом;
- Якщо їздити по калюжах, електромобіль і люди у ньому не постраждають;
- Якщо мити електромобіль на автомийці, нічого страшного не станеться. Проте не варто поливати струменем високого тиску підкапотний простір і зону, де видно електронні та електричні блоки електромобіля.
Якщо електромобіль хоч трохи потрапить під воду, він може отримати ушкодження. Це можуть бути ті ж проблеми, що й у бензинових або дизельних автомобілів: окислення електричних з'єднань, поломка електронних систем, а також виникнення цвілі в салоні.
- Якщо машина довго перебуватиме затопленою, герметичність батареї може порушитися. Відтак, відразу чи трохи пізніше може статись коротке замкнення, вихід з ладу батареї та бортової мережі;
Майте на увазі, що з точки зору водостійкості не можна порівнювати електромобіль, який місяць тому виїхав з салону і електромобіль з пробігом у сто тисяч кілометрів, з великим ДТП і відновлювальним ремонтом за плечима. В "електрички" другої категорії набагато більше шансів отримати проблеми після великого чи маленького купання. Хоча треба розуміти, що за умови постійного кваліфікованого обслуговування або, скажімо, після якісного ремонту і немолодий електромобіль цілком може залишатись у заводських кондиціях.