Китай вводить обмеження на постачання компонентів для безпілотних літальних апаратів до Сполучених Штатів та Європи, повідомляє Bloomberg.
Видання пише, що конфлікт Китаю з США з питань торгівлі, що загострюється, тепер поширюється і на безпілотники, які стали важливою частиною оборони України.
За інформацією, наданою кількома джерелами, обізнаними з розвитком подій, китайські виробники в останній час почали накладати обмеження на продаж критично важливих компонентів для безпілотників у США та Європі.
Західні чиновники вважають, що ці дії є "прелюдією" до більших обмежень, які Пекін планує ввести у 2025 році. Є прогнози, що Китай посилить контроль над експортом компонентів.
Цього місяця торговельна напруга між країнами досягла нового піку, коли США ввели нові обмеження на експорт чипів пам'яті з високою пропускною здатністю та додаткового обладнання для напівпровідників до Китаю. У відповідь на ці дії Китай вирішив заборонити продаж американським військовим компаніям товарів подвійного призначення, а також ряду матеріалів з високими технологічними та військовими характеристиками.
Дії, здійснені приблизно за місяць до реінкарнації Дональда Трампа на президентському посту з рішучим планом щодо Китаю, призвели до стрімкого підвищення цін і збою в торгових потоках, оскільки виробники почали шукати нові джерела постачання.
У своїй реакції Пекін вперше зазначає, що торгові обмеження поширюються на китайську продукцію та товари з китайськими комплектуючими, які постачаються як на внутрішній, так і на міжнародний ринки. Це є спробою відтворити екстериторіальну дію санкцій, введених США та Європейським Союзом.
Також зазначається, що обмеження на постачання компонентів для безпілотників торкнулися як компаній з США, так і тих, хто не належить до європейського ринку. Як повідомляє Bloomberg, за інформацією джерел, китайські виробники двигунів, акумуляторів та систем управління польотом знизили обсяги поставок або зовсім припинили їх.
Як пише видання, західні країни прагнуть виробляти та збирати безпілотники за межами Китаю, щоб убезпечити свої ланцюжки постачання. Зокрема, навколо технологій безпілотників зв'язок з європейськими країнами налагодив Тайвань.
У той же час Китай залишається центром виробництва дешевого обладнання для пристроїв. Згідно зі звітом Центру стратегічних та міжнародних досліджень, Китай контролює майже 80% ринку комерційних безпілотників.
Водночас, експортні обмеження з боку Китаю можуть викликати сплеск конкуренції з постачальниками з Кореї, Японії та інших регіонів. За словами одного з джерел видання, китайська влада повністю усвідомлює цю ситуацію.
Як пише Bloomberg, багато виробників БпЛА в Україні покладаються на китайські деталі для виробництва дешевої та ефективної зброї, яка допомогла визначити хід війни з Росією. Однак Китай в липні оголосив про заборону експорту безпілотників для військового використання. Пекін заявляє, що не постачає зброю жодній із сторін конфлікту.