Китай запроваджує мільйонні збори за використання портів для суден, що ходять під американським прапором.


Це стане відповіддю на аналогічні заходи з боку США.

З 14 жовтня Китай починає стягувати додаткові портові збори з усіх суден, що належать або експлуатуються американськими компаніями чи фізичними особами, побудовані у США або плавають під прапором Сполучених Штатів.

Про це повідомило Міністерство транспорту КНР, передає Reuters.

Відповідно до нових норм, судна будуть сплачувати 400 юанів (близько 56 доларів США) за кожну чисту тонну вантажу під час входження до китайського порту. Ця плата підвищуватиметься щороку: у 2026 році вона становитиме 640 юанів, у 2027 — 880, а з 17 квітня 2028 року — 1120 юанів (більше 157 доларів США за тонну). За оцінками експертів, це призведе до збору понад 1 мільйон доларів за рейс для великих контейнеровозів, які транспортують понад 10 000 TEU.

У Пекіні роз'яснили, що нові тарифи є відповіддю на аналогічні мита, які США мають намір ввести для китайських суден. Американські збори, що також почнуть діяти 14 жовтня, передбачають фіксовану плату в розмірі 80 доларів США за кожну чисту тонну вантажу, що прибуває з китайських суден до першого порту в США.

Очікується, що, незважаючи на високі показники, китайські заходи менш негативно позначаться на США, ніж американські на КНР, оскільки Китай сьогодні є лідером у світовому суднобудуванні. Минулого року китайські верфі виготовили понад тисячу комерційних суден, тоді як у США цей показник склав менше десяти. На сьогодні більшість світового флоту будується або експлуатується саме в Китаї, що зміцнює його позиції в глобальній торгівлі та логістичних процесах.

Related posts