Найзначніша компенсація за всю історію. Суд ухвалив рішення у справі про викрадені Росією літаки.
Високий суд Лондона ухвалив рішення, що надає ірландській компанії AerCap право на компенсацію в розмірі понад 1,03 мільярда доларів за літаки, які залишились у Росії після початку повномасштабної агресії проти України.
Про це пише Reuters. Розмір компенсації, присудженої AerCap, став одним із найбільших за всю історію британських судів.
Суд ухвалив узагальнене рішення на користь лізингових компаній в рамках багатомільярдного судового спору зі страховими організаціями після тривалого й резонансного судового процесу.
Суддя Крістофер Бутчер постановив, що втрата майже 150 літаків і двигунів сталася 10 березня 2022 року, коли російське законодавство заборонило їхній експорт.
Отже, збитки були визнані результатом "дії або розпорядження уряду Росії", що дозволяє вимагати компенсацію за полісом "воєнних ризиків", а не за стандартним страховим покриттям "від усіх ризиків", на яке розраховувала компанія AerCap.
Початковий позов AerCap на суму $3,4 мільярда, поданий у жовтні 2024 року, був зменшений до понад $2 мільярди після досягнення угоди. Претензії інших лізингодавців у цій справі налічують сотні мільйонів доларів. Суддя також вирішив, що санкції, накладені ЄС і США, не заважають страховим компаніям покривати збитки позивачів за втрачені літаки, які були в оренді у російських авіакомпаній.
Раніше було зазначено, що 26 лютого 2022 року Європейський Союз прийняв рішення про абсолютну заборону на постачання та оренду літаків, вертольотів та інших авіаційних засобів до Російської Федерації, а також на їх страхування та технічне обслуговування.
У березні президент Путін затвердив закон, який надає російським авіаперевізникам можливість використовувати іноземні літаки, що перебувають в лізингу, без необхідності отримання іноземного сертифікату. Також стало відомо, що Росія внесла до свого реєстру приблизно 800 літаків, які належать іноземним лізингодавцям або зареєстровані за кордоном.
У червні 2022 року газета Washington Post повідомила, що авіакомпанії Росії не бажають повертати літаки, взяті в лізинг.
У середині квітня 2022 року Європейська Комісія оголосила про заборону 20 російських авіаперевізників, включивши їх до списку компаній, що становлять загрозу авіаційній безпеці.
У жовтні 2022 року провідна лізингова компанія в світі ініціювала судовий процес на суму 3,5 мільярда доларів через викрадені літаки, які належать їй, внаслідок дій Росії.