"Він був не просто пілотом, а справжнім інструктором": льотчик поділився історією про Олексія Меся, який трагічно загинув на F-16.


Льотчик-випробувач Олександр Лиходід зазначив, що наразі не слід звертати увагу на версії втрати літака F-16 та загибелі Олексія Меся, які поширюють західні журналісти та українські депутати. Він підкреслив, що істина стане зрозумілою лише після аналізу записів польоту та проведення спеціальних тестів.

Комісія, створена для розслідування інциденту з літаком F-16, проведе аналіз контрольних засобів, які зафіксували всі деталі польоту. Окрім цього, буде ретельно досліджено технічний стан літака, роботу супутніх служб і здоров'я пілота Олексія Меся. Про навички Меся та можливі причини аварії розповів полковник ВПС України, льотчик-випробувач першого класу Олександр Лиходід у програмі телеканалу "Київ 24".

Лиходід зазначив, що в рамках розслідування будуть вивчати магнітні записи роботи обладнання та проводити спеціальні тести. Це дозволить з'ясувати, як поводився літак і що робив пілот. За його оцінками, перші результати стануть відомі не раніше ніж за місяць. Окремо він акцентував увагу на тому, що Олексій Месь не скористався катапультою. При цьому, він був одним з найкращих пілотів і повернувся в Україну інструктором для навчання інших, підкреслив співрозмовник журналістів.

"Він один із кращих льотчиків, він перший перевчався на F-16, він командир ескадрильї, він приїхав сюди уже інструктором, тобто це втрата для нас дуже, дуже тяжка", -- сказав Лиходід.

Авіатор також підкреслив, що наразі не слід зосереджуватися на версіях, які поширюють західні ЗМІ або озвучують, зокрема, депутати Верховної Ради. Виходячи зі свого досвіду, він може вказати на близько двадцяти можливих причин авіакатастрофи. Крім цього, будуть враховані аспекти психології та медицини, які досліджують стан людини під час польоту.

"Поки людина перебуває на борту літака, авіакатастрофи траплялися, трапляються і будуть траплятися. Існує чотири ключові чинники, що визначають успішне завершення будь-якого польоту: перший - організація польоту, другий - умови, в яких він виконується, третій - технічний стан авіаційного обладнання, і четвертий - це пілот, його фізичний і психічний стан, а також його професійні навички", - підсумував Лиходід.

Під час масштабного ракетно-дронового удару з боку ЗС РФ 26 серпня загинув пілот Олексій Месь, виконуючи бойове завдання на винищувачі F-16. Генеральний штаб ЗСУ повідомив про цю трагічну подію, зазначивши, що перед загибеллю пілот встиг збити три ракети та один дрон. Після цього з ним раптово зник зв'язок. Народна депутатка Мар'яна Безугла прокоментувала інцидент, заявивши, що розслідування не проводитиметься, а причиною катастрофи, можливо, став "френдлі-фаєр" — удар від українського ЗРК.

Звертаємо вашу увагу, що колишній речник Збройних Сил України Юрій Ігнат відповів на безпідставні звинувачення, висловлені Безуглою. 30 серпня командувач Повітряних сил Микола Олещук висловив свою реакцію на цю ситуацію. Військовий детально пояснив, які кроки здійснюються під час розслідування, та висловив свою оцінку діям народної депутатки.

Related posts