Оновлена версія Директиви щодо водійських прав має відношення і до України - Auto24.

Автори цього документу стверджують, що метою реформи є вирішення проблеми браку кваліфікованих водіїв, впровадження електронного формату водійських посвідчень та забезпечення високого рівня безпеки на дорогах. Про це інформує видання Transport Online.
Читайте також У Євросоюзі за кермо вантажівок 17-річних водіїв не пустять
Нова редакція забезпечує єдині вимоги щодо мінімального віку для професійних водіїв, дозволяє супроводжувати водіїв більш досвідченими колегами.
Крім того, спрощується доступ до транспортних засобів, що працюють на альтернативних видах пального, а також вводиться цифрове водійське посвідчення на рівні Європейського Союзу. Водійські посвідчення, видані країнами, що не є членами ЄС, також будуть визнані.
Переглянуті правила встановлюють, що професійні водії з дійсним сертифікатом професійної компетентності (CPC) зможуть керувати вантажівками з 18 років як на національному, так і на міжнародному рівні. Мінімальний вік для водіїв автобусів залишається попереднім - 21 рік.
З метою стимулювання молоді до вибору професії, держави-члени мають можливість запровадити законодавство, яке дозволяє отримувати водійські права категорії B з 17 років за умови супроводу досвідченого водія. Що стосується водійських посвідчень категорій C, C1 і C1E, країни можуть ввести цю практику на добровільній основі.
Не пізніше 2030 року існуватиме гармонізоване цифрове посвідчення водія, інтегроване в європейський портфель цифрової ідентифікації.
Також зверніть увагу, що термін дії водійських прав буде скорочено до 5 років.
Водії, які мають посвідчення категорії B, тепер отримали право керувати легкими комерційними авто та пасажирськими транспортними засобами, що використовують альтернативні види пального, з максимальною вагою до 4250 кг. Ця норма раніше обмежувалася ваговою категорією до 3500 кг.
Таке розширення відповідає збільшенню кількості важчих транспортних засобів з нульовим рівнем викидів, таких як електричні фургони.
Цей перегляд запроваджує загальноєвропейську схему визнання водійських посвідчень, виданих третіми країнами, за умови, що ці країни відповідають європейським критеріям еквівалентності. На практиці це означає менше додаткових умов та простішу процедуру обміну.
Ознайомтеся також: В Прикарпатті вільно реалізовували фальшиві "водійські посвідчення" та "технічні паспорти".
Проте існує ключова проблема: немає механізму взаємного визнання професійних навичок водіїв з країн, що не входять до ЄС. Поки це питання не буде вирішено, європейські транспортні компанії не зможуть залучати цих водіїв до своєї роботи.
Голосування в комітеті є важливим етапом на шляху до фінального затвердження. Пленарне голосування в Європейському парламенті планується на осінь 2025 року, після чого документ має бути офіційно затверджений Радою. Країнам-членам буде потрібно від чотирьох до шести років для імплементації цієї директиви.