Чи зростуть ціни на страховку? З 1 січня вступають в силу нові правила для "автоцивілки" та "Зеленої карти".


Для власників полісів ОСЦПВ ситуація залишається незмінною. Це означає, що страховка, оформлена до 1 січня 2025 року, продовжує діяти згідно з попередніми умовами протягом свого терміну.

Умови для тих, хто оформить страховий поліс у цьому році, зазнають змін. Зокрема, збільшуються суми страхових виплат: на ремонт автомобіля вони зростають з 160 до 250 тисяч гривень, а на лікування постраждалих у дорожньо-транспортних пригодах — з 320 до 500 тисяч гривень.

У зв'язку з скасуванням регулювання цін на "автоцивілку" прогнозується зростання вартості. Також скасовується франшиза (сума, яку клієнт самостійно покриває і яка не компенсується страховою компанією) у всіх укладених договорах.

Скасовується можливість не оформляти ОСЦПВ для деяких пільговиків - учасників бойових дій, осіб з інвалідністю тощо. Цим категоріям доведеться купувати поліс, але для них діє знижка 50%.

Запроваджується обов'язкове пряме врегулювання збитків страхових компаній. У разі ДТП водій зможе звернутися до своєї страхової компанії, а не винуватця, що істотно спростить отримання виплат.

Повне відшкодування витрат буде здійснюватися без врахування зносу, що дозволить відновити автомобіль до стану "як новий". Страхові компанії займуться організацією ремонту на акредитованих сервісних центрах, що звільнить водіїв від необхідності самостійно шукати вирішення проблеми.

Також планується, що з 2025 року буде реалізовано моніторинг наявності страхового поліса за допомогою системи камер, які контролюють швидкість. Завдяки цим камерам, номери автомобілів будуть зафіксовані, а система автоматично перевірятиме, чи є дійсна "автоцивілка". У випадку відсутності поліса, водіям буде виписано штраф.

На сьогоднішній день точно не можна сказати, оскільки кожна страхова компанія матиме свій власний підхід до ціноутворення. Проте, є ймовірність, що вартість страхування може зрости на 100% або навіть більше.

Наприклад, на платформі hotline.finance представлено тарифну сітку компанії ВУСО для Київського регіону. Якщо у 2024 році вартість поліса для легкового автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння об'ємом до 1600 см³ становила 3200 гривень, то у 2025 році вона зросте до 6400 гривень.

Страхування мотоциклів та моторолерів з двигуном внутрішнього згоряння об'ємом до 300 см³ минулого року обійшлося в 1088 гривень, тоді як сьогодні ціна зросла до 2176 гривень. Незабаром очікується оновлення тарифів від інших страхових компаній.

Протягом року на українських шляхах зустрічатимуться водії з як традиційними, так і сучасними страховими полісами. Це може викликати питання щодо функціонування "автоцивілки" у випадку дорожньо-транспортних пригод.

У винуватця застарілий страховий поліс, а у потерпілого — новий.

Потерпілий звертається до своєї страхової компанії, яка керується новим законом. Відшкодування здійснюється з урахуванням зносу, але реальна виплата може бути меншою, ніж передбачено умовами, оскільки відшкодування відбувається за договором винуватця.

Виплати в межах встановлених лімітів: до 160 тисяч гривень за автомобіль і до 320 тисяч гривень на медичні послуги.

У винуватця свіжий страховий поліс, а у постраждалого — застарілий.

Тут важливу роль відіграє участь страхових у договорі про пряме врегулювання збитків. У такому разі потерпілий звертається до своєї страхової за виплатою. Якщо ні, то звертається до страхової винуватця ДТП.

При визначенні суми компенсації не враховується амортизація автомобіля. Виплати здійснюються в межах встановлених лімітів: до 250 тисяч гривень за автомобіль та до 500 тисяч гривень на медичні витрати.

В обох нові поліси

Потерпілий звертається до своєї страхової компанії, яка відшкодовує збитки. Далі страхова потерпілого розраховується зі страховою винуватця ДТП у порядку регресу. Відшкодування проводиться без урахування зносу. Передбачається точна оцінка вартості ремонту або відновлення авто.

Виплата в межах лімітів: до 250 тисяч гривень за авто, до 500 тисяч гривень на лікування.

У двох старих документах

Існує два можливі сценарії врегулювання ситуації, які залежать від того, чи беруть участь страхові компанії в Угоді про пряме врегулювання. У випадку, якщо страховики є учасниками цього договору, потерпілий має право звернутися до своєї страхової компанії для отримання компенсації. Якщо ж страховики не є учасниками угоди, тоді потерпілий повинен звернутися до страхової компанії особи, яка винна в ДТП.

Знос авто при розрахунку компенсації враховується. Виплати в межах встановлених лімітів: до 160 тисяч гривень за автомобіль і до 320 тисяч гривень на медичні послуги.

"Зелена карта" - це обов'язковий поліс страхування, який дає можливість пересування в країнах-учасницях системи. Тобто для українських водіїв - за межами України. У разі ДТП саме "Зелена карта" гарантує відшкодування збитків потерпілим на підставі законів країни, де сталася аварія.

З 1 січня 2025 року при перетині кордону не буде необхідності мати роздруковані копії "Зеленої карти". Можна використовувати електронний документ у форматі PDF та демонструвати підтвердження страховки прямо з екрану смартфона.

Це стосується не лише перевірок, які проводять українські прикордонники, але й контролю в інших країнах. Усі держави, що є частиною системи Green Card, повинні приймати як паперові, так і електронні страхові сертифікати. До того ж, особи, які в'їжджають в Україну на автомобілях з іноземними номерами, можуть надавати страховку в електронному форматі.

Процес врегулювання ДТП за "Зеленою карткою" не змінився.

Ключове нововведення. "Зелена карта" тепер активується о 00:00 в день, що вказаний у договорі як дата початку дії, але лише після того, як інформація про цей договір буде внесена до Єдиної централізованої бази даних.

Отже, оформлення такої страховки слід здійснити не пізніше ніж за 24 години до запланованого від'їзду.

За відсутності чинного сертифіката водієві можуть заборонити перетинати кордон. Усі поліси, видані до 1 січня 2025 року, залишатимуться дійсними протягом свого терміну дії.

У декількох країнах за відсутність страхового сертифіката можуть накладатися штрафи, які коливаються від 150 до 1000 євро. Крім того, внаслідок скасування цінового регулювання, слід очікувати підвищення вартості "Зеленої карти".

Related posts