Темна грань електромобілів: чому застарілі акумулятори становлять екологічну загрозу

Аналізатор автомобільного ринку, один із засновників та автор контенту на платформі AvtoKasta.
У 2024 році світові продажі електрокарів перевищили 17 мільйонів одиниць, що викликає зростаючі побоювання щодо утилізації акумуляторів у найближчому майбутньому.
Аналітики SNE Research прогнозують, що кількість списаних електромобілів у світі збільшиться з 560 тис. одиниць у 2025 році до 42,27 млн у 2040 році.
SNE Research також передбачає, що глобальний ринок переробки використаних акумуляторів досягне обсягу в $53,6 млрд до 2030 року, а до 2040 року виросте до $174 млрд, до 2050 року цей показник зросте до $450 млрд.
Декілька років тому основною діяльністю зі вторинної переробки акумуляторів займалися переважно стартапи. Нині ж цим питанням активно опікуються уряди країн.
Євросоюз ухвалив оновлений Регламент щодо батарей (2023) і Закон про критично важливу сировину (CRMA), які регулюють увесь життєвий цикл батарей -- від виробництва до утилізації.
У 2018 році Китай встановив обов'язкові норми утилізації для виробників, а в 2024 році ці вимоги були посилені, зокрема, норма відновлення літію була підвищена до 90%.