Огляд Mazda CX-5: досліджуємо характеристики популярного японського кросовера під час тест-драйву.


За вісім років конвеєрного життя кросовер Mazda CX-5 другого покоління зазнав кількох модернізацій, але жодне з оновлень суттєво не змінювало зовнішність авто. Впевнений, що дизайнери не хочуть псувати вдалий образ машини. Ми познайомились з оновленим автомобілем і спробували зрозуміти, чому продажі СХ-5 з року в рік не зменшуються, а на ряді ринків навіть ростуть.

На перший погляд, зовнішність оновленого СХ-5 виглядає майже незмінною. Проте при більш детальному розгляді можна помітити, що "п'ятірка" отримала нові фари, які мають вигляд двох круглих секцій, а також модернізований передній бампер і повітрозабірник. З передньої частини автомобіля зникли зайві чорні елементи, що зробило його зовнішній вигляд більш легким і елегантним. Окрім того, нова решітка радіатора має більші отвори.

Варто зазначити, що у випадку з Mazda CX-5 не можна віднести до недоліків те, що її зовнішній вигляд практично не зазнав змін з моменту запуску виробництва. Це один із найбільш вподобаних автомобілів в Україні (так, СХ-5 стабільно займає місця в ТОП-5 бестселерів), який уже встиг стати класикою, порівняно з німецькими кросоверами та кількома японськими конкурентами.

З ключових змін ззаду - модернізований обвіс кузова та ліхтарі зі "сходинкою", яка візуально розділяє оптику на дві частини. Серед інших традиційних змін - нові варіанти колісних дисків та пара тонів кузова, які раніше не були доступні для моделі.

Японські інженери вдосконалили адаптивну систему світлодіодних фарах. Як зазначають експерти, нова версія адаптивної оптики демонструє значні покращення. На практиці ми спостерігаємо, що автомобіль не лише "вираховує" попутні та зустрічні автомобілі, але й обережно обходить яскраві дорожні знаки, а також здатен розпізнавати туман, автоматично перемикаючись з дальнього світла на ближнє.

З перших хвилин перебування в автомобілі складається враження, що інтер'єр виконаний досить стримано, якщо не назвати його застарілим: аналогові прибори, фізичні кнопки на всіх панелях, традиційний важіль трансмісії. Але, якщо придивитися уважніше, можна помітити, що панель приладів насправді є електронною, з дисплеєм високої якості. Японський виробник вирішив зробити крок у бік преміум-сегмента, відмовившись від яскравих графічних рішень. Все виконано в максимально простому та зрозумілому стилі, що робить інформацію легкою для сприйняття навіть під час швидкої їзди.

Фізичні кнопки не є універсальними. 10,25-дюймовий екран на центральній панелі, щоб забезпечити безпеку під час руху, не реагує на сенсорні команди і повністю залежить від зручного джойстика для управління.

Крім того, в процесі рестайлінгу поруч з важелем перемикання передач з'явилася панель для бездротової зарядки смартфонів, а підлокітник отримав два порти USB-C. Також варто зазначити, що після оновлення у автомобілі більше немає CD-плеєра.

Окремої уваги вартує тиша у салоні, за показником звукового комфорту Mazda CX-5 одна з найбільш тихих у класі. Інженери компанії не приховують, що застосували одразу кілька ноу-хау, які раніше не отримували інші моделі японського автовиробника. Так, з аеродинамічними шумами впоралися за рахунок нових вібро- та шумоізоляційних матеріалів, також збільшилась їх кількість.

Шум і вібрації з дороги були зменшені завдяки спеціально встановленим гумовим ущільнювачам на дверях і в багажнику. Зимові функції також виявилися дуже корисними. Дуже зручно, що кнопка обігріву керма знаходиться не десь вдалині, а поруч із іншими елементами обігріву. Крім того, на передній панелі є кнопка для обігріву лобового скла.

На перший погляд може здатися, що японському кросоверу бракує налаштувань водійського сидіння, таких як регулювання довжини подушки або вертикального положення валика для підтримки попереку. Проте, після майже тисячі спільних кілометрів з "Маздою", стало очевидно, що навіть без цих функцій, водіння залишається досить комфортним. Що стосується пасажирів на задніх сидіннях, вони отримали власні зони обігріву, дефлектори для обдуву та кілька портів для підзарядки своїх пристроїв. Крім того, спинка дивана другого ряду має два рівні регулювання: пасажири можуть обирати між нахилом у 24 або 28 градусів.

В залежності від того, чи знаходяться задні сидіння в складеному чи розкладеному положенні, об'єм багажного відсіку може становити 438 або 1340 літрів. Це враховуючи наявність тимчасового запасного колеса та сабвуфера аудіосистеми Bose, розташованого під підлогою, що є досить вражаючим показником.

Під простором капота автомобіля, який ми тестуємо, розташований 2,5-літровий бензиновий двигун з чотирма циліндрами, що видає потужність у 194 кінські сили. Він оснащений 6-ступеневою автоматичною трансмісією. Загалом, цей мотор з високим ступенем стиснення демонструє досить енергійні характеристики, але його справжній потенціал розкривається при обертах від 2500 до 3000 об/хв.

Тому у відповідь на мінімальне додавання газу "автомат" прагне підняти оберти вище, перемикаючись вниз на передачу-другу. Припустиш педаль акселератора - і коробка відразу йде вгору заради економії палива. Від помітних і частих перемикань не втомлюєшся, тому що вони відчуваються лише по звуку роботи двигуна і руху стрілки тахометра на панелі приладів. Взагалі, приємно відчувати постійний запас тяги, але максимум крутного моменту у 258 Нм доступний лише на 4000 об/хв.

З останнім оновленням японські інженери допрацювали шасі: жорсткіші підрамники і нові пружні елементи в підвісці дозволили поліпшити керованість, заодно зменшивши шум і вібрації.

Взагалі, тиждень знайомства з авто показав, що підвіска авто працює на славу, намагаючись згладжувати нерівності будь-якого калібру. Глибокі ями з гострими краями можуть стати серйозною проблемою для 19-дюймових колісних дисків, але загалом навіть при спортивному характері ходову жорсткою не назвеш.

У CX-5 не примусового блокування міжосьової муфти, або вибору режиму типу "сніг", "пісок" тощо. Але завжди корисно знати та відчувати, що авто має систему повного приводу, яка за необхідності може прийти на допомогу. До того ж, кліренс у 200 мм за сьогоднішніми мірками класу - більш ніж чудовий показник. Звичайно, завжди треба пам'ятати про повністю фарбовані бампери та великі диски, але загалом для японського кросовера підкорити міський бордюр, чи подолати "грунтовку" з коліями - взагалі не проблема.

Безумовно, слід зазначити, що Mazda CX-5 не відзначається економічністю в споживанні пального. У звичайному, спокійному режимі, рухаючись у передноворічному мегаполісі, автомобіль використовує від 8,5 до 9 літрів на 100 км. На трасі цей кросовер демонструє витрату близько 7,5 літра на 100 км. Однак, якщо перевищити дозволені швидкості, його "апетит" може зрости до рівнів, характерних для міських умов.

На українському ринку Mazda CX-5 доступна у п'яти комплектаціях. Ціни на базовий варіант починаються з 1 283 200 гривень, топове виконання оцінене у 1 793 500 гривень. Варто зазначити, що початкові версії оснащуються 150-сильним бензиновим "атмосферником" на 2,0 літра. Доплата за 2,5-літровий двигун порівняно з більш слабкою "двушкою" в межах однієї комплектації становить трохи менше 50 000 гривень.

Звичайно, базові машини - монопривідні. Але цікаво, що версію з приводом на обидві осі можна обрати для обох двигунів. При цьому різниця у ціні між передньо- та повнопривідним варіантом для кросовера з 2,0-літровим мотором складає близько 100 000 гривень. Авто з 194-сильними двигунами можуть бути лише з повним приводом.

Related posts