У Люксембурзі визнали запроваджений Німеччиною прикордонний контроль абсурдним.

Міністр внутрішніх справ Люксембургу Леон Глоден висловив думку, що аргументація німецького уряду щодо відсутності проблем через прикордонний контроль та його позитивного впливу на безпеку є помилковою. Він також зазначив, що Люксембург наполегливо закликає Берлін переглянути свою позицію.
Міністр озвучив цю інформацію в розмові з виданням Euractiv, інформує "Європейська правда".
"Контроль на кордоні, в основному, є лише символічним актом. Він завдає шкоди як Люксембургу, так і Німеччині, і має незначний вплив - ось до якого висновку я прийшов," - зазначив Глоден.
Німеччина викликала незадоволення у сусідніх країнах після відновлення контролю на численних кордонах восени минулого року, що стало наслідком ряду насильницьких інцидентів, пов'язаних із мігрантами.
Глоден вважає, що цей захід загрожує Шенгенській зоні без кордонів, яка є життєво важливою для другого найменшого члена ЄС, розташованого між Німеччиною, Францією та Бельгією. Близько 225 000 людей щодня в'їжджають до Люксембургу, щоб працювати в таких ключових секторах, як охорона здоров'я та фінанси.
Але з наближенням 40-ї річниці Шенгенської угоди в червні минулого року на внутрішніх кордонах було посилено контроль, ніж будь-коли з моменту набуття чинності договору. Члени Шенгенської зони посилили охорону кордонів, оскільки міграція до ЄС після пандемії COVID-19 почала періодично зростати.
Це підштовхнуло міністра внутрішніх справ Люксембургу до ролі одного з небагатьох чемпіонів Шенгену, що залишилися. Він каже, що Німеччина не змогла виконати свою обіцянку запобігти заторам та іншим зовнішнім ефектам.
"Я майже щодня отримую скарги від пасажирів, які кажуть, що сумніваються, чи будуть вони ще приїжджати до Люксембургу на роботу. (...) Багато люксембуржців кажуть, що вони більше не їздять до Тріра [в Німеччині], наприклад, на шопінг", - сказав Глоден.
У протилежність цьому, спорадичні вибіркові інспекції у Франції, що здійснюються з часу минулорічної Олімпіади, викликають лише незначні порушення, зазначає Глоден.
Міністр висловив сумнів щодо позитивного впливу, який прикордонний контроль має на безпеку в Німеччині, як зазначила німецька міністерка внутрішніх справ Ненсі Фезер. Він підкреслив, що напади, які змусили Німеччину посилити перевірки, ймовірно, були вчинені нелегальними мігрантами, які знаходилися в країні протягом тривалого часу.
"Вони не приїхали до Німеччини через Шенгенську автомагістраль у понеділок вранці, а потім здійснили напад у другій половині дня", - сказав він.
За словами Глодена, німецька система, що фокусується на двох стаціонарних контрольно-пропускних пунктах на двох автомагістралях, відкриває "безліч шляхів для в'їзду в країну через менші мости": "Концепція постійних контрольно-пропускних пунктів виглядає безглуздою".
Він радить досліджувати ці локації, оскільки "політики в Берліні, здається, зовсім не розуміють, що цей контроль (...) є безглуздим".
Як зазначив Глоден, Фезер, з якою у нього "досить близькі та позитивні стосунки", не продемонструвала "справжнього бажання" вносити зміни.
З огляду на розбіжності, Люксембург вирішив у лютому подати скаргу до Європейської комісії на останнє розширення прикордонного контролю з боку Німеччини.
Відповідно до норм Шенгенської угоди, контроль має бути обґрунтованим і пропорційним, а його оновлення повинно відбуватися кожні півроку. Як зазначає Глоден, контроль, що здійснюється в Німеччині, "не відповідає встановленим правовим вимогам".
Відповідно до останньої оцінки, наданої міністеркою внутрішніх справ Німеччини Ненсі Фезер, контроль на зовнішніх кордонах країни дав позитивні результати – правоохоронці змогли не допустити в'їзду близько 50 тисяч осіб.
Внутрішній прикордонний контроль був введений з 16 жовтня 2023 року на кордонах Польщі, Чехії та Швейцарії, а ще раніше - Австрії. Загалом же Фезер розпорядилась запровадити тимчасовий контроль на всіх сухопутних кордонах країни для обмеження людей, які в'їжджають без візи, у вересні 2024 року.