Українці заблокували свою картку через платіж у 144 грн: ПриватБанк ретельно перевіряє навіть незначні трансакції.


Українці стикаються з блокуванням своїх банківських рахунків через перевірки, навіть коли йдеться про незначні суми. Чимало клієнтів висловили невдоволення щодо дій ПриватБанка. Наприклад, одна жінка витратила 144 гривні на придбання нашийників для свого кота, однак її транзакція зазнала додаткової перевірки, що призвело до блокування рахунку.

На спеціалізованому форумі "Мінфін" одна з клієнток "Привату" поділилася своїм досвідом. Вона розповіла, що після того, як сплатила 144 грн за нашийники, банк "Приват" вимагав від неї пройти додаткову перевірку перед здійсненням платежу. Їй було запропоновано відповісти на кілька запитань, що стосувалися особистих даних, або ж зателефонувати на гарячу лінію банку. Клієнтка виконала ці вимоги, відповідаючи на питання про свою дату народження, а також номер будинку і квартири.

Перевірку клієнтка не пройшла (можливо, неправильно відповіла на якесь з питань). Вона скасувала замовлення, бо не змогла за нього заплатит. А намагаючись розблокувати свою картку на питання, "чи підтверджуєте ви платіж", відповіла "ні", маючи на увазі, що платіж вже неактуальний, однак служба безпеки банка вирішила, що це може свідчити про те, що операції проводять шахраї.

У ПриватБанку на звернення клієнтки відповіли наступним чином:

"Будь-яка операція, який проводиться з карткою ПриватБанку, може проходити додаткову перевірку в службі безпеки. Служба безпеки приймає рішення, надавати дозвіл на проведення або ні. Операцію розцінили, як високоризикову. За якими критеріями проводяться перевірки - не повідомляється, щоб уникнути можливості обійти ці обмеження".

Ще одна клієнтка ПриватБанку зіткнулася з неприємністю — заблокували її рахунок після того, як вона здійснила платіж у розмірі 813 грн в одному з онлайн-магазинів. Для цього вона перевела гроші зі своєї зарплатної карти на віртуальну.

Які дії викликають підозру?

В Україні існують Рекомендації НБУ, що стосуються визначення ризикових фінансових операцій, якими користуються кредитні установи. У разі, якщо банк вважає певну операцію підозрілою, він має право призупинити її виконання та вимагати документи, що підтверджують законність проведення. Це стосується таких ситуацій:

- не відповідають наявній інформації про фінансовий стан клієнта;

Відповідаючи на доступні дані про фінансовий стан клієнта, слід зазначити, що частота проведення операцій (щоденно або кілька разів на тиждень) та великі суми транзакцій можуть вказувати на можливе неналежне використання рахунків фізичної особи.

До ризикових також можна віднести інші транзакції, виконані клієнтами банку, які можуть вказувати на потенційні загрози легалізації (відмивання) коштів, отриманих злочинним шляхом.

Окрема група причин є і щодо фінансового моніторингу. Є порогові суми, після яких надання документів, що підтверджують походження коштів, є обов'язковим. Йдеться про 400 тис. грн. Якщо це менша сума, то банки використовують ризик-орієнтований підхід. Ризиковими вважають всі нетипові операції, операції з готівкою, криптовалютою, отримання виграшів від казино, перекази від PEPів (публічних осіб, чиновників, представників влади) і т.д.

Ст. 15 закону, що регулює фінансовий моніторинг, встановлено такі причини для розірвання договору з ініціативи банку:

Як зазначив OBOZ.UA, економіст та виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин повідомив, що до кінця 2025 року курс долара в Україні може зрости до 47,5 гривень.

Related posts