Організуйте прес-конференцію: педагог озвучила п'ять найкращих вправ для залучення учнів під час уроків літератури.


Безліч педагогів стикаються з ситуацією, коли учні не виявляють бажання читати літературні твори та не можуть їх обговорювати на заняттях. Щоб мотивувати школярів до активнішого читання та аналізу прочитаного, вчителі можуть впроваджувати в уроки захоплюючі ігрові вправи.

Вчителька української мови та літератури, а також зарубіжної літератури в Кам'янець-Подільському ліцеї № 17, Наталія Рудніцька поділилася з "Вчися. Медіа" своїми підходами до навчання. Вона зазначила, що застосовувані нею методи сприяють розвитку творчих навичок учнів і заохочують їх до читання.

Завдання 1. "П’ять питань"

Суть у тому, що учні мають прочитати статтю про письменника або інший текст і підготувати до нього 5 запитань (можна й більше).

Учень виходить на середину класу і звертається з питанням до конкретного однокласника. Наприклад: "Максим, розкажи, будь ласка, що Андерсен обіцяв своїй матері у дитинстві?". Якщо учень не може дати відповідь, питання передається іншому учаснику.

Упражнение 2. "Истина / ложь"

Учні ознайомлюються з текстом і формують до нього 5 запитань у стилі "Чи є правда, що...?". Наприклад, "Чи є правда, що Лускунчик був найулюбленішою іграшкою Фріца?".

Це корисна вправа, оскільки діти ретельно читають твір і ставлять запитання, пригадуючи такі деталі, на які ніхто б і не звернув увагу.

Завдання 3. "Істина чи вигадка"

Вчитель підбирає подібні завдання. Можна використовувати часткову правду, доповнюючи факти маніпулятивним контекстом. Наприклад, "Леся Українка мала глибокі знання та успішно навчалася в школі" (хоча насправді вона не відвідувала школу).

Перевага даної вправи полягає в тому, що учні розвивають навички критичного мислення, вміють аналізувати інформацію, а також старанно перевіряють все, що чують або читають.

Завдання 4. "Пресконференція"

У цій грі беруть участь: персонаж або персонажка твору, а також автор; прессекретарка, яка веде конференцію, та інші учні, які виконують роль журналістів. Прессекретарка представляє запрошену особу, а журналісти ставлять запитання, пов'язані із сюжетом твору.

Якщо персонаж або автор не має чіткої відповіді, він вдається до використання евфемізмів. Наприклад, може сказати: "Дати точну відповідь на це питання для мене складно...". У свою чергу, журналіст пропонує свою версію: "Проте з інформації, яку ми отримали, відомо, що ви у цей момент...".

Вправа є цікавою та корисною для школярів, бо вони мають уважно прочитати твір, щоб змогти поставити найнесподіваніші запитання.

Завдання 5. "Автор або редактор: подвійну есе"

Завдання полягає в тому, щоб учні об'єдналися в пари та створили есе на основі прочитаного твору. Для цього вони беруть аркуш паперу і ділять його на дві частини. В одній половині один з учнів викладає свої думки, тоді як інша залишається вільною. Після цього діти обмінюються аркушами. У другій частині редактор вносить свої коментарі та доповнення. Через 5-7 хвилин автор повертає свій текст, переглядає внесені зміни і переписує його так, як вважає за потрібне.

Вправа корисна для того, щоб школярі відточувати писемне мовлення.

Як зазначав OBOZ.UA, раніше педагог з історії поділився оригінальними підходами до залучення учнів під час уроків.

Related posts