Схеми Кремля зазнали краху. Гетманцев пояснив, чому створення морського коридору було важливим та які сподівання покладав Путін.
Протягом півтора року функціонування морського коридору було оброблено 100 мільйонів тонн вантажів.
Голова комітету Верховної Ради з фінансових, податкових та митних питань Данило Гетманцев повідомив у Telegram, що через український морський коридор пройшло 100 мільйонів тонн вантажів. Цей вражаючий показник був досягнутий за півтора року його функціонування, а точніше — за 541 день з моменту, коли 16 серпня 2023 року з Одеси вирушило перше судно, яке застрягло там на початку повномасштабної війни, підкреслив Гетманцев.
Він також нагадав, що рівно через місяць, 16 вересня 2023 року відбувся перший захід судна під завантаження.
"З того часу щодня ми стикаємося з викликами, що виникають у надзвичайно важких умовах, часто під загрозою ракетних та дронових атак, займаючись розбором завалів, і, на жаль, зустрічаючись із людськими жертвами. Ворог з самого початку не припиняє своїх спроб заблокувати морський експорт української продукції, ставлячи нашу державу у вкрай складну ситуацію, оскільки до початку війни морські перевезення становили понад 80% від загального обсягу експорту," -- підкреслив Гетманцев.
За його словами, починаючи з 279 тис. тонн у вересні 2023 року, від грудня того ж року жодного разу місячні обсяги відвантаження не опускались нижче 5 млн. тонн (рекордним став квітень 2024 року -- майже 8,2 млн. тонн), склавши у 2023 році 13,1 млн. тонн, у 2024 році - 79,9 млн. тонн, від початку 2025 року -- майже 7 млн. тонн.
Протягом цього періоду українська продукція була доставлена замовникам у 53 країнах Азії, Африки, Європи та Америки. За цей досягнення слід висловити вдячність численній групі людей — військовим, працівникам спецслужб, портовим робітникам, залізничникам, автомобільним перевізникам, рятувальникам, ремонтникам, власникам суден, морякам та багатьом іншим, хто зробив свій внесок у забезпечення продовольчої безпеки світу, а також у підтримку та відновлення української економіки і її експортного потенціалу, — зазначив Гетманцев.
Раніше повідомлялося, що зернова угода, яка була укладена за посередництва ООН і Туреччини влітку 2022 року, припинила свою дію в липні 2023-го. Тоді Росія оголосила про відкликання гарантій безпеки судноплавства в межах Чорноморської зернової ініціативи.
16 серпня 2023 року перше судно, яке зазнало блокади, під назвою JOSEPH SHULTE, вперше використало морський маршрут, прокладений Військово-Морськими силами Збройних Сил України для комерційних суден.
У 2024 році Україна реалізувала аграрну продукцію на суму $24,5 млрд, що складає 59% від загального обсягу експорту. Цей рівень експорту є вищим лише в 2021 році, коли він досягнув $27,7 млрд.