Зошити дітей виявилися недбало заповненими, а їхній почерк залишає бажати кращого. Різнокольорові ручки лише підкреслюють цю ситуацію. Емоційний вислів вчительки викликав обурення серед українців.
Учителька української мови Світлана Чернишова вказала на значну проблему, з якою стикаються педагоги. За її словами, учні 5-6 класів неохайно ведуть зошити, пишуть пастами різного кольору та мають жахливий почерк, який важко розібрати.
Таку точку зору Чернишова висловила у TikTok. Вона підкреслила, що коли вчителі просять учнів дотримуватись охайності, батьки часто посилаються на рекомендації Міністерства освіти і науки, в яких немає вимог щодо оцінювання ведення зошита. Однак, така заява викликала обурення серед українців, які не погодилися з її позицією.
"Зошити неохайні, діти їх не обгортають, виходять за береги на сторінках, інтервал між рядками не дотримується, і пишуть діточки наші пастами різного кольору. Оцінка за зошити нікуди не враховується. Знижувати бал за почерк і охайність не можна. А коли починаєш вимагати від учня охайності, то батьки одразу тицяють нам у носа рекомендації МОН для 5-7 класів НУШ", - каже вчителька.
Вона зазначила, що вчителі не зможуть самостійно вирішити цю проблему, тому необхідна підтримка з боку батьків. До того ж, така неуважність помітна в ланцюзі "зошит - зовнішній вигляд - гігієна - усвідомлення відповідальності".
"Чи можна, будь ласка, дізнатися, коли вже закінчиться цей період для молодих вчителів?"
"Хоча ми розглянули безліч аспектів, такі елементи, як гігієна, почерк, відтінок ручки, поля аркуша та обізнаність дитини зовсім не переплітаються один з одним."
"Мені 40, від руки майже не пишу. Для чого мені гарний почерк. Вже давно все друковане. І як почерк повʼязаний з відповідальністю?".
"Вчуся в 11 класі, і всі ті правила: яким нас вчили в 4-7 класі (як правильно оформити зошит, як записувати домашні і класні роботи), до ср*ки зараз і в дорослому житті".
"Ой-ой-ой. Відчувається, що тут панує дух совєтських часів. А якщо б ще й учителям дозволили бити учнів лінійкою по руках? Можливо, тоді варто було б зосередитися на спілкуванні з батьками? Чомусь у нашої вчительки з цим немає жодних труднощів."
Мій почерк, який багато хто вважає "не дуже привабливим" (але його все ж можна прочитати), став причиною того, що я не змогла потрапити на олімпіаду з української мови, хоча знання у мене були на високому рівні.
Звичайно, одна з основних проблем, з якими стикаються діти, полягає в зошитах! Постійний стрес через дрібниці: відтінок чорнил, акуратність написаного та вигляд обкладинки.
"Моєму сину постійно знижували оцінки за почерк, що ми вже тільки не робили, скільки сліз, крику, образ через той клятий почерк. І що? У вузі просто друкований текст здавав і все добре, тупіший не став".
Згодна з тим, що почерки у дітей можуть бути важко читабельними, і це дійсно потребує уваги. Проте, вони чудово володіють друкованим текстом — адже ми живемо в XXI столітті. Тому навіщо зосереджуватися на оцінці зошитів, коли важливіше оцінювати знання?
Українська психологиня Марина Романенко у своєму Youtube-відео стверджує, що поліпшити поганий почерк можна шляхом регулярних вправ. Вона рекомендує щодня давати дітям завдання на прописування, хоча б на 5 хвилин. За її словами, процес можна зробити більш приємним, виконуючи вправи під музику, що допоможе школярам краще сприймати навчальний матеріал.
"Щодо самого процесу письма, то це досить просто: вам необхідно використовувати прописи. Поясніть дитині, що мета прописів полягає не лише в навчанні писати, а в тому, щоб розвинути навички швидкого письма, щоб рука запам'ятовувала рухи. Важливо, щоб дитина вміла правильно використовувати великі літери там, де це потрібно, і маленькі у відповідних місцях. Найголовніше – щоб вона розуміла, що саме написано", – зазначає Романенко.
"Якщо ви стверджуєте, що ми проведемо час весело, цікаво і недовго, це справді важливо для дитини. Наприклад, нехай вона одягне навушники, насолодиться гарною музикою та пише під її ритм всього 5 чи 7 хвилин. Спочатку залучайте її до цього процесу, демонструючи, як він веселий і захоплюючий, а вже потім поступово додавайте нові елементи," - зазначає вона.
Фахівець рекомендує зв'язатися з учителем, щоб з'ясувати, які саме помилки робить учень. Чим швидше батьки візьмуться за вирішення цього питання, тим більше користі це принесе їхній дитині.
Раніше OBOZ.UA обговорював, чи має викладач право оцінювати учнів за їхню поведінку.