У 2025 році 25% всіх нових автомобілів, реалізованих у світі, припадали на електричні моделі: ось хто їх придбав | УНН


Більше 25% нових автомобілів, реалізованих у 2025 році на глобальному ринку, будуть електричними, згідно з дослідженням компанії Ember. Це зростання пояснюється активним розвитком ринків, які нині очолюють перехід до електричного транспорту.

Відповідно до свіжого аналізу енергетичного аналітичного центру Ember, понад 25% нових автомобілів, реалізованих у світі в 2025 році, виявилися електричними. Це зростання все більше обумовлене ринками, що активно розвиваються, які ще кілька років тому мали дуже низький рівень впровадження електромобілів. Інформацію повідомляє Electrek, згідно з даними УНН.

Дослідження свідчать про те, що конкуренція в сегменті електромобілів набрала глобального масштабу. Наразі 39 країн демонструють, що електромобілі займають більше 10% від загального обсягу продажів нових автомобілів, у порівнянні з лише чотирма країнами у 2019 році.

Асоціація країн Південно-Східної Азії (АСЕАН) стала потужним гравцем у глобальному розвитку електромобільного ринку в 2025 році. Сінгапур і В'єтнам змогли досягти приблизно 40% частки продажів електричних автомобілів, перевершивши показники, які спостерігаються у Великій Британії та країнах Європейського Союзу.

Індонезія досягла 15% цього року, вперше перевершивши США. Таїланд досяг 20% і продав більше електромобілів за перші три квартали 2025 року, ніж Данія. Ці зрушення демонструють, як швидко регіон переходить від низької бази до лідерства.

Юан Грем, експерт з електроенергетики та аналітики даних в Ember, зазначив: "Це ключовий момент. У 2025 році акценти змістяться. Ринки, що розвиваються, вже не слідують за розвиненими країнами; вони стають лідерами у переході до електромобілів. Ці держави усвідомлюють стратегічні вигоди від електромобільності, такі як покращення якості повітря та зменшення залежності від імпорту викопного пального".

Інші регіони також активно розвиваються. Наприклад, в Латинській Америці Уругвай досяг 27% у частці електромобілів, що приблизно дорівнює показникам Європейського Союзу. Мексика і Бразилія продовжують демонструвати стійке зростання, тепер випереджаючи Японію, де частка електромобілів залишається на рівні близько 3% з 2022 року. Туреччина, досягнувши 17%, обійшла Бельгію та стала четвертим найбільшим ринком електромобілів у Європі за обсягом продажів.

З середини 2023 року майже всі обсяги експорту електромобілів з Китаю спрямовуються на ринки, що не належать до ОЕСР. Бразилія, Мексика, Об'єднані Арабські Емірати та Індонезія стали одними з десяти основних напрямків для китайських електромобілів цього року. Це пов'язано з тим, що уряди цих країн реалізують програми підтримки впровадження електричного транспорту, які включають зниження податкових ставок і заохочення місцевого виробництва.

На фоні зростаючого переходу багатьох країн на електричні автомобілі, вже можна спостерігати позитивний вплив на зменшення попиту на викопне паливо. Електромобілі демонструють у три рази більшу ефективність у порівнянні з автомобілями, що працюють на бензині чи дизелі, що призводить до значного зниження споживання нафти, навіть у тих країнах, які все ще значною мірою залежать від викопного пального для виробництва електроенергії. Наприклад, у Бразилії, де енергетика переважно базується на чистих джерелах, використання електричних автомобілів дозволило зменшити попит на викопні ресурси приблизно на 90%. У свою чергу, в Індонезії цей показник знизився майже вдвічі.

Грем сказав: "Ринки, що розвиваються, формуватимуть майбутнє світового автомобільного ринку. Вибір, зроблений зараз щодо зарядної інфраструктури та ранньої підтримки, визначатиме, наскільки швидко цей імпульс продовжуватиметься".

Related posts