"Неприпустиме рішення": в Комітеті Верховної Ради України з національної безпеки виступили з вимогою скасувати передачу повноважень Державіаслужби щодо вертольотів Ми-8 іноземному підприємству | УНН


Народні депутати висловили жорстку реакцію на рішення Державіаслужби про передачу супроводу ремонтної документації для гелікоптерів Ми-8 іноземній компанії AAL Group Ltd з ОАЕ. Компанія, зареєстрована в офшорній зоні, може бути пов'язана з російським оборонно-промисловим комплексом, що створює загрозу національній безпеці України.

Передача права на супровід ремонтної документації для гелікоптерів Ми-8 іноземній фірмі, з якою асоціюється російський оборонний сектор, викликала різку реакцію серед народних депутатів. У Комітеті Верховної Ради з питань національної безпеки та оборони вже охарактеризували рішення Державіаслужби як загрозливе для країни і вимагають його скасування, повідомляє УНН.

За словами народного депутата, члена Комітету Верховної Ради з питань національної безпеки, оборони та розвідки Федора Веніславського, ситуація викликає серйозне занепокоєння, оскільки критично важливі повноваження передано іноземній компанії з Об'єднаних Арабських Еміратів, зареєстрованій в офшорній зоні. До того ж, за наявною інформацією, ця компанія може бути пов'язана з російською федерацією, що створює пряму загрозу національній безпеці України.

Це рішення, воно не лише може містити дуже істотні ризики для сектору безпеки і оборони, воно є взагалі антидержавним. Фактично, Державна авіаційна служба - це центральний орган виконавчої влади, який міг перебрати на себе повноваження щодо супроводу ремонтної документації на вертольоті Ми-8. Треба сказати, що це головний вертоліт, який експлуатується всіма головними складовими сектору безпеки і оборони України

Федір Веніславський також зазначив, що ініціював обговорення передачі важливих повноважень іноземній компанії з відповідними органами та прем'єр-міністром України. Він підкреслив, що вживав цих заходів негайно після ознайомлення з рішенням Державної авіаційної служби, яке викликало значну тривогу.

У той же день я направив депутатське звернення до Служби безпеки України. На наступний день я звернувся до прем'єр-міністра України Юлії Анатоліївни Свириденко з проханням розглянути це питання на засіданні Кабінету Міністрів, терміново скасувати це антидержавне рішення Державної авіаційної служби та відсторонити пана Більчука від посади керівника цієї служби.

На завершення, слід підкреслити, що в умовах війни передача функцій обслуговування стратегічної авіаційної техніки іноземним організаціям без належної перевірки може створити серйозні ризики для України. Це включає можливість витоку конфіденційної інформації до країни-агресора, загрозу саботажу в ремонті вертольотів Ми-8 та підвищення залежності оборонного сектору від зовнішніх постачальників. Дане питання вимагає термінової, прозорої та зваженої реакції з боку Кабінету Міністрів України та відповідних органів, оскільки мова йде не лише про адміністративні рішення, а й про захист національної безпеки та стратегічних інтересів держави.

Раніше УНН інформував, що на початку серпня Державна авіаційна служба України, очолювана Олександром Більчуком, оголосила про нібито успішне вирішення питання супроводження ремонтної документації вертольотів типу Ми-8 та передачі відповідних функцій визначеному суб'єкту. Однак у офіційному повідомленні не було зазначено, яка саме компанія отримала ці важливі повноваження.

Згодом з'ясувалося, що йдеться про AAL Group Ltd, зареєстровану в Об'єднаних Арабських Еміратах, у Sharjah Airport International Free (SAIF) Zone - тобто іноземну компанію, що функціонує в офшорній юрисдикції. Крім того, за даними з відкритих джерел, кінцевим бенефіціаром AAL Group Ltd може бути російська компанія "Вертольоти Росії", яка входить до складу державного оборонного концерну "Ростех".

Внаслідок цього рішення, українські підприємства, що займаються авіаремонтом, у тому числі ті, які обслуговують бойові гелікоптери для Збройних сил України, Національної гвардії та інших структур безпеки, повинні узгоджувати свої дії в сфері ремонту, обслуговування та модернізації гелікоптерів Ми-8 з іноземною компанією. Це включає в себе координацію технічної документації, специфікацій ремонтних робіт, стану окремих літальних апаратів, обсягів виконуваних робіт та іншої чутливої оборонної інформації.

Коментуючи ситуацію, експерти зазначили, що в Україні є сертифіковані вітчизняні компанії з відповідними компетенціями, які ще з 2014 року здійснюють технічне обслуговування та ремонт гелікоптерів Ми-8 і внесені до державних реєстрів постачальників послуг. Разом із цим, експерти попереджають про ризики витоку інформації щодо бойових модифікацій цих гелікоптерів, структури польотів та технічних особливостей повітряних суден, що може ускладнити їх подальше обслуговування.

Отже, рішення Державіаслужби викликає не тільки занепокоєння з приводу національної безпеки, але й ставить під сумнів підтримку українського авіаційного виробництва.

Related posts