Фінські засоби масової інформації розкрили, як Російська Федерація "сховала" свої нафтоналивні танкери, створивши фіктивні компанії в Дубаї.

Колектив фінського суспільного мовника Yle в своєму розслідуванні продемонстрував, як Росія перенесла за межі країни операції компаній, що займаються танкерним флотом для транспортування російської нафти; одним із ключових центрів для цих фірм, що діють під прикриттям, є Дубай.
Згідно з інформацією, наданою "Європейською правдою", Yle опублікувала матеріал на цю тему впродовж вихідних.
Редакційна команда з'ясувала, що дуже багато фірм-операторів так званого "тіньового флоту" танкерів, які перевозять російську нафту без дотримання західних санкцій, зареєстровані у Дубаї.
Журналісти виявили, що приблизно 60 компаній-ширм мають однакову адресу реєстрації — престижний готель Meydan у Дубаї. Це місце стало "віртуальним офісом" для тисяч фірм, які формально зареєстровані за цією адресою, проте фактично існують лише на папері. Серед таких компаній є і танкер Eagle S, який підозрюється у пошкодженні підводних кабелів у Фінській затоці 25 грудня 2024 року.
Минулого тижня суд зняв арешт з Eagle S через відсутність достатніх підстав для продовження арешту.
Міністерка закордонних справ Еліна Валтонен у коментарі з цього приводу визнала, що заплутана структура власності "тіньових танкерів", які возять російську нафту, є великою проблемою.
"Наприклад, якщо в Балтійському морі трапиться значний розлив нафти, виникає питання, чи буде можливо покласти відповідальність на когось," - підкреслила вона.
Вона зазначила, що в Європейському Союзі усвідомлюють існуючі виклики і працюють над покращенням ефективності санкцій, спрямованих на нафтогазовий сектор Росії. Одним із можливих рішень можуть стати обмеження для компаній-операторів танкерів, оскільки наразі в санкційних списках переважають лише самі судна.
Еліна Валтонен вказує на те, що одним із значних викликів у забезпеченні ефективності санкцій проти Росії є те, що багато країн їх не виконують, і західні держави мають обмежені можливості впливати на цю ситуацію.
У тексті також зазначено, що ряд країн Європейського Союзу, зокрема Угорщина, Словаччина та Чехія, продовжують імпортувати нафту з Росії. Крім того, "тіньовий флот" сприяє Російській Федерації у продажу нафти до третіх країн, обходячи при цьому обмеження, встановлені "ціновою стелею" G7.
Крім того, великі обсяги російської нафти можуть врешті потрапляти у ЄС "обхідними шляхами" - наприклад, "тіньовий танкер" везе нафту з Росії та розвантажується в Індії, де вантаж переробляють на нафтопродукти, які вже звідти "відбіленими" везуть у Європу.
Нагадаємо, в останньому пакеті санкцій 24 лютого ЄС поповнив список підсанкційних суден на ще кілька десятків.
Крім того, Рада ЄС встановила два нових критерії, які дозволять ЄС запроваджувати обмежувальні заходи щодо фізичних та юридичних осіб, які володіють або експлуатують судна тіньового флоту Росії, а також тих, хто підтримує або отримує вигоду від російського військово-промислового комплексу.