Фінський суд ухвалив неочікуване рішення у справі, пов’язаній із пошкодженням кабелів у Балтійському морі.

У п'ятницю суд у Гельсінкі ухвалив рішення, що Фінляндія не може здійснювати судове переслідування капітана та двох його асистентів з нафтового танкера Eagle S, яких обвинувачували в пошкодженні підводних кабелів у водах Балтійського моря.
Згідно з інформацією, наданою Yle, про це повідомляє "Європейська правда".
Фінляндія повинна компенсувати судові витрати моряків, які оцінюються приблизно в 195 тисяч євро.
Прокурор наполягав на тому, щоб капітан судна Eagle S Давіт Вадачкорія, а також його помічники Роберт Егізарян і Сантуш Кумар Чаурасія отримали вирок, що передбачає не менше 2,5 років позбавлення волі без можливості умовного дострокового звільнення.
У ході слухання справи адвокат судновласника Eagle S і обвинувачені підкреслювали, що Фінляндія не має повноважень розглядати цю справу. Наразі окружний суд виніс аналогічне рішення.
Суд розглядав справу з кінця серпня, було заслухано кількох свідків і подано письмові докази. Центральна кримінальна поліція розслідувала справу приблизно пів року.
У своєму рішенні Гельсінський окружний суд підкреслив, що у справі Eagle S питання кримінальної юрисдикції стосовно пошкоджень кабелів у Фінській затоці належить або до держави прапора судна, або до судів країн, де є громадянами обвинувачені.
Нагадаємо, що прокурори заявляли, що танкер Eagle S навмисно тягнув свій якор по морському дну, аби завдати шкоди електричному кабелю Estlink 2, який з'єднує Фінляндію з Естонією, а також чотирьом інтернет-кабелям під час події, що трапилася в грудні 2024 року.
Фінські правоохоронці зупинили танкер майже відразу після події, і той провів більше двох місяців на якорі в околицях Гельсінкі.
У березні 2025 року суд ухвалив рішення про зняття арешту з Eagle S, оскільки не було виявлено достатніх підстав для його подальшого утримання. Після цього судно покинуло територіальні води Фінляндії.