Княжицький звернувся до СБУ з проханням провести перевірку кампанії дискредитації, пов'язаної з медіа, що належать Медведчуку.


Народний депутат Микола Княжицький звернувся до Служби безпеки України з проханням розпочати розслідування щодо кампанії дискредитації, що була організована проти нього медіа, пов'язаними з Віктором Медведчуком.

Політик поділився відповідним зверненням на своїй Facebook-сторінці.

Я, Княжицький Микола Леонідович, народний депутат України, звертаюсь з проханням провести розслідування щодо спроби дискредитації моєї особи та української правоохоронної системи, що здійснюється через медійні ресурси Віктора Медведчука та російською ФСБ.

Так, 30 і 31 жовтня на інтернет-ресурсах "Другая Украина" та "Украина.ру" синхронно з'явились повідомлення про те, що начебто я перебуваю у міжнародному розшуку за зґвалтування, яке начебто було вчинене мною в Камбоджі. Ця інформація вже багато разів була спростована ще 10 років тому. Кампанія по моїй дискредитації мала місце у 2015 році, і управлялась з Москви. Для цього Росія через корумповані правоохоронні органи Камбоджі ініціювала фіктивне звернення до Інтерполу, начебто я вчинив зґвалтування в Камбоджі в той день, коли я фактично був у Києві і вів передачу в прямому ефірі. Інтерпол тоді швидко зрозумів фіктивність звернення і зняв з розшуку.

Ресурс "Другая Украина" є власністю Віктора Медведчука, тоді як "Украина.ру" офіційно підпорядкований федеральному державному унітарному підприємству "Международное информационное агентство "Россия Сегодня", яке має свідоцтво про реєстрацію з номером Эл № ФС77-77914.

На практиці обидва джерела застосовуються російським ФСБ для ведення інформаційних кампаній проти України та її громадян.

"Другая Украина" перебуває під санкціями РНБО відповідно до рішення від 11.04.2025 року, введеного у дію указом президента України від 11 квітня 2025 року № 230/2025.

"Украина.ру" перебуває під санкціями РНБО як частина санкцій проти Федеральное государственное унитарное предприятие "Международное информационное агентство "Россия сегодня", запроваджених рішенням від 23.03.2021 року, введеного у дію указом Президента України від 23 березня 2021 року № 109/2021. Підпунктом 5 пункту 6 додатку 2 до вказаного рішення окремо санкції поширені на "ukraina.ru" як частина "Россия сегодня".

Вказані російські медіа активно застосовуються у контексті агресії проти України, що підтверджується введенням санкцій з боку України та ряду інших держав.

Очевидно, що дискредитація українських державних інституцій та політиків є свідомою політикою Російської Федерації як держави-агресора. Повномасштабне вторгнення в Україну мало первісну мету повалення конституційного ладу України та поставлення на чолі нашої країни зрадників, які керуватимуться з Кремля. Але оскільки це не вдалось, Росія намагається досягнути своїх цілей за рахунок бойових дій на фронті та інформаційних спецоперацій по всій країні, спільна мета яких однакова - дестабілізація країни, та підбурювання окремих представників суспільства до повалення конституційного ладу та ліквідації державних інституцій на користь держави-агресора.

Однією зі складових цього плану є кампанія дезінформації, спрямована проти мене.

31 жовтня 2025 року на сайті "Другая Украина" опублікована повністю фейкова новина "Глава МВД выгородил насильника, депутата Княжицкого" де вказано, що начебто я вчинив "згвалтування неповнолітньої" у Камбоджі. В той самий день про це вийшла публікація на "Украина.ру".

Хоча ці обидва ресурси знаходяться під українськими санкціями та заблоковані в Україні, очевидно, що підтримку їм організовують українські громадяни з середини країни.

Так, безпосередньо в Україні жодне медіа не займалось розповсюдженням вказаних російських фейків. Щобільше, навіть жоден інший російський ресурс не публікував нічого подібного. Всі публікації зазначеної інформації, пов'язані виключно з метою завдання шкоди державній, інформаційній безпеці України, і розповсюджувались в межах чітко визначеної мережі, з розподілом відповідних ролей учасників, та під контролем російських спецслужб.

Як з'ясувалось, до участі в організації та проведенні наведеної вище провокації російського ФСБ та за участю Віктора Медведчука, залучені адміністратори певних каналів в Telegram, які ідентифікують себе як "українські", а також певні українські блогери.

Таким чином, у плануванні російської операції проти мене були залучені адміністратори Telegram-каналів "Карточный офис", "Times of Ukraine" та "Insider.UA". Як відомо, ці канали керуються громадянами України, які знаходяться на території країни.

Важливо відзначити, що Віктор Медведчук має до мене особисту неприязнь. Ще в 2016 році він звинуватив мене в нібито намірі вбити його, що призвело до того, що через суд він змусив Національну поліцію України розпочати кримінальне провадження проти мене. Саме з цим я пов'язую інформаційну атаку, в яку зазначена особа залучила ресурси ФСБ та українську мережу дезінформації. Ці сили, разом із російськими спецслужбами, намагаються вплинути на суспільну думку в Україні з метою дискредитації парламентських інститутів, що є частиною більш широкої програми з підриву довіри до всієї влади в країні та переконання населення в необхідності зміни легітимного українського уряду будь-якими засобами.

Згідно із статтею 111 Кримінального кодексу України, державна зрада визначається як умисні дії, вчинені громадянином України, що завдають шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканності, а також обороноздатності, державній, економічній та інформаційній безпеці країни. До таких діянь належать: перехід на бік ворога під час збройного конфлікту, шпигунство, а також надання допомоги іноземним державам, організаціям чи їх представникам у здійсненні підривної діяльності проти України. За ці дії передбачена кримінальна відповідальність.

Згідно зі Стратегією інформаційної безпеки України затвердженою рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 15 жовтня 2021 року та уведеною в дію Указом Президента України від 28 грудня 2021 року № 685/2021 глобальні дезінформаційні кампанії, що інспіруються авторитарними урядами та активістами радикальних рухів для маніпулювання свідомістю окремих людей та груп населення, стали повсякденною практикою, яка загрожує демократичному розвитку держав та міжнародній стабільності.

Спеціальні інформаційні кампанії, що реалізуються Російською Федерацією, націлені на суттєві демократичні інституції, зокрема на виборчі процеси. Спеціальні служби агресора намагаються загострити внутрішні суперечності в Україні та інших демократичних країнах. Технології гібридної війни, які використовуються Росією проти України, включаючи моделі та механізми інформаційного втручання, поширюються на інші держави, швидко пристосовуючись до місцевих умов та регуляторних рамок. Запровадження санкцій та ефективний механізм контролю і відповідальності за їх порушення є одним з дієвих способів реагування на дезінформаційні дії Російської Федерації як агресора.

З огляду на вказане вище, вважаю, що Служба безпеки України повинна провести розслідування щодо зв'язків між російськими пропагандистськими ресурсами "Другая Украина" і "Украина.ру", які контролюються ФСБ Росії та Віктором Медведчуком, і українськими громадянами, що займаються виробництвом контенту для Telegram-каналів "Карточный офис", "Times of Ukraine" та "Insider.UA". Всі ознаки свідчать про те, що розповсюдження недостовірної інформації, яке спостерігалося протягом останніх десяти років і зараз повторюється, є свідомою інформаційною операцією Росії, спрямованою на дискредитацію мене як політика та Верховної Ради України, членом якої я є. Залучення українських блогерів та адміністраторів цих Telegram-каналів вказує на структуру угруповання, що виконує завдання російських спецслужб у створенні фейкових новин, щоб налаштувати українське суспільство проти державних інститутів.

Якщо в процесі розслідування будуть підтверджені наведені факти, це стане підставою для притягнення до кримінальної відповідальності осіб, які винні, відповідно до статті 111 Кримінального кодексу України.

Згідно зі статтею 19 Закону України "Про національну безпеку України", Служба безпеки України виконує функції державного органу спеціального призначення, наділеного правоохоронними повноваженнями. Її основною метою є забезпечення національної безпеки з дотриманням прав і свобод людини. До завдань Служби входять: 1) протидія розвідувально-підривним спробам, спрямованим проти України; 2) контррозвідувальний захист державного суверенітету, конституційного ладу та територіальної цілісності, а також охорона оборонного і науково-технічного потенціалу, кібербезпеки, інформаційної безпеки країни та об'єктів критичної інфраструктури.

З огляду на наведене, спираючись на положення статті 16 Закону України "Про статус народного депутата України" та статті 214 Кримінального процесуального кодексу України,

ПРОШУ:

1. Провести аналіз вказаних вище аргументів стосовно функціонування організованої групи, до якої входять як представники російських спецслужб і пропагандистських медіа, так і громадяни України. Вони спільно реалізують інформаційні спеціальні операції на українській території з метою підриву довіри до державних інститутів та зміни конституційного устрою України.

2. Ініціювати досудове розслідування щодо вчинення кримінального правопорушення, яке має ознаки злочину, визначеного статтею 111 Кримінального кодексу України, а також внести відповідні дані до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

3. Про результати розгляду звернення та внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань повідомити мене в порядку і строки, передбачені законодавством.

Related posts