Купівлю квитків на потяги з Львова до Києва та Одеси здійснюватимуть виключно за допомогою додатку Дія.


Укрзалізниця впровадила новий регламент: з 1 серпня, для придбання чи повернення квитків на деякі внутрішні маршрути, пасажири зобов'язані пройти верифікацію через "Дію.Підпис".

Цю інформацію надала Центр громадського моніторингу та контролю, пише DailyLviv.com.

24 липня Укрзалізниця оголосила про посилення контролю за документами пасажирів під час посадки на потяги. "На станціях будуть працювати групи воєнізованої охорони в вибірковому режимі; поїзні команди отримали нові інструкції для детальної перевірки даних", -- зазначено в повідомленні на офіційній сторінці Укрзалізниці в соціальних мережах.

А вже наступного дня у компанії заявили -- з 1 серпня, аби купити чи повернути квитки на певні внутрішні поїзди, пасажири повинні верифікуватися через "Дію.Підпис". Раніше таке підтвердження особи було потрібне лише для міжнародних рейсів. Наразі ініціатива буде працювати у тестовому режимі та стосуватиметься лише кількох рейсів:

Придбати квитки на ці потяги в касах не вдасться.

У компанії зазначили, що нові правила не вплинуть на рейси, для яких існує спеціальний резерв квитків для військових. Захисники та захисниці матимуть можливість і далі бронювати та купувати квитки через спеціалізований сервіс Укрзалізниці та платформу Армія+.

Ініціатива викликала безліч запитів та дискусій у соціальних мережах, тому у суботу голова правління Укрзалізниці Олександр Петровський детально роз'яснив причини нововведень. За його словами, серпень традиційно стає найактивнішим періодом для масових перевезень, зокрема, кількість дитячих груп зросте більш ніж у десять разів. "Ми хочемо, щоб в умовах такого гострого дефіциту наші пасажири мали можливість купувати квитки безпосередньо через офіційні канали продажу. Звичайно, за них все ще точитиметься боротьба, але вона має бути чесною — між справжніми пасажирами, а не перекупниками, які намагаються заздалегідь захопити квитки на популярні маршрути, а потім їх перепродують, підробляючи імена покупців і виставляючи ціни в 3-4 рази вищі," — підкреслив Петровський.

На його думку, єдиний ефективний метод боротьби зі спекулянтами – це цифрові рішення. Керівник залізниці навіть закликав клієнтів: "Якщо ви знаєте акаунт перекупника, який нібито пропонує квитки з валідацією через "Дію", надішліть мені відповідні скріншоти. Спробуйте придбати такий квиток – якщо вам це вдасться, я особисто поверну вам подвійну вартість! Це дуже просто, адже випадки шахрайства з валідацією через "Дію" насправді є рідкісними", – написав Петровський на своїй сторінці.

Він також висловився щодо критики, що не всі українці володіють смартфонами з встановленою програмою "Дія". "Для всіх цих рейсів існують альтернативи, а попит надзвичайно високий, тому розмови про дискримінацію 'бабусь із кнопковими телефонами' є лише профанацією. На жаль, жодна така бабуся не має шансів виграти онлайн-битву за квитки проти перекупників і залишиться без них. Але є можливість, що її онук чи онучка зможуть чесно придбати квиток", — зазначив голова Укрзалізниці.

Громадська організація "Мінзмін" виявила, що ініціативи Укрзалізниці порушують кілька положень Конституції, зокрема статтю 33, яка забезпечує право на свободу пересування. Вони зазначають, що впровадження обов'язкової верифікації через єдиний цифровий інструмент фактично створює перешкоди для тих громадян, які не мають можливості або бажання користуватися цифровими сервісами. Відсутність альтернативних варіантів обслуговування, таких як традиційні каси, обмежує можливість фізично користуватися транспортом.

Також нововведення порушує принцип недискримінації (ст. 24 Конституції України). Адже, на думку "Мінзмін", нововведення позбавляє однаково доступу до транспортних послуг літніх людей, осіб з інвалідністю, малозабезпечених, внутрішньо переміщених, а також тих, хто свідомо уникає цифрової ідентифікації.

Громадська організація звернулася до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Дмитра Лубінця з пропозицією альтернативних рішень. Зокрема, радять зберегти можливість купівлі квитків у касах, надати альтернативу для тих, хто не користується "Дією" -- наприклад, верифікацію через документи чи мобільних операторів. А ще провести публічне обговорення з правозахисниками, цифровими експертами та омбудсманом.

Related posts