"Льодовик Судного дня", здатний затопити Нью-Йорк і Маямі, стрімко зменшується: геофізики пропонують радикальний вихід із ситуації.
Дослідники представили сміливий план, спрямований на уповільнення стрімкого танення величезного антарктичного льодовика. В іншому випадку, це може призвести до руйнівних повеней на сході США, загрожуючи затопленням прибережних міст, зокрема Нью-Йорка, Чарльстона, Атлантік-Сіті та Маямі.
Щоб уникнути цього, дослідники запропонували встановити гігантську підводну завісу, штучно потовщувати льодовики морською водою або охолоджувати скелю, по якій вони ковзають. Ці дії пом'якшать потрапляння теплих вод на льодовик Туейтс, також відомий як "льодовик Судного дня", пише MailOnline.
Ідея зупинити вплив теплих течій на льодовик, звівши перед ним гігантську підводну "завісу", була розроблена та запропонована гляціологом Джоном Муром з Лапландського університету. Завіса простягнеться на 100 кілометрів в довжину і може коштувати до 50 мільярдів доларів на будівництво. Її можна закріпити на дні моря Амундсена, блокуючи теплі підводні течії від попадання на нижню частину льодовика Туейтс. Для цього знадобляться інженерні та будівельні роботи, не кажучи вже про значні фінансові інвестиції. Це також пов'язано з ризиками - блокування тепла з підльодових порожнин може вплинути на все узбережжя моря Амундсена.
Згідно з висновками звіту, "наприклад, якщо західна частина циркуляції теплої циркумполярної глибокої води зазнає змін, це може негативно позначитися на інших шельфових льодовиках, потенційно зменшуючи їх стабільність і водночас впливаючи на місцеву екосистему в невідомий спосіб".
Але Мур продовжує свій план. Разом зі своїми колегами він працює над комп'ютерним моделюванням, щоб отримати правильний дизайн.
Інші експерти вважають, що вони можуть зменшити танення льодовиків, охолоджуючи скельну основу, по якій льодовики повільно ковзають.
"Ми вважаємо, що важливо розпочати фінансування цього дослідження вже зараз, щоб уникнути імпульсивних рішень у майбутньому, коли ситуація стане критичною і вода почне заливати наші ноги," - зазначає Дуглас МакАїл, професор геофізичних наук.
У новому звіті представлена ще одна цікава пропозиція: перекачування морської води на поверхню "льодовика Судного дня". Це дозволить за рахунок низьких температур заморозити воду на місці, що, у свою чергу, має збільшити товщину льодовика. Проте автори дослідження застерігають, що реалізація цієї ідеї може бути пов'язана з суттєвими ризиками та витратами. Зокрема, солоність морської води може негативно вплинути на структуру льоду, а також виникають серйозні виклики щодо енергетичних витрат для перекачування значних обсягів води.
Британська компанія-стартап Real Ice займається розробкою цього рішення з 2019 року. Під час польових експериментів, проведених на початку року в Канаді, були отримані обнадійливі результати. Проте, впровадження цієї технології в широкому масштабі вимагатиме приблизно 6 мільярдів доларів щорічно і значних енергетичних витрат.
Це та інші втручання, які обговорюються вченими, є прикладами геоінженерних рішень. Вони навмисно змінюють планетарне середовище, щоб протидіяти впливу кліматичних змін, спричинених людиною. Деякі експерти назвали ці ідеї "радикальними", стверджуючи, що геоінженерії буде важко або неможливо досягти та відвернути увагу від більш необхідної розмови про зміни клімату.
"Обговорюючи льодовикову геоінженерію, важливо усвідомлювати, що це не є остаточним вирішенням проблеми зміни клімату. У найкращому випадку, це лише тимчасове полегшення," - зазначає Гернот Вагнер, спеціаліст з кліматичної економіки з Колумбійської школи клімату.
"Льодовик Судного дня" займає площу 120 000 квадратних кілометрів і щорічно втрачає близько 50 мільярдів тонн льоду, що становить приблизно чотири відсотки від загального підвищення рівня моря у світі. Крім того, цей льодовик виконує функцію природної бар'єрної системи, яка запобігає руйнуванню Західно-Антарктичного льодовикового щита (WAIS), що охоплює територію в 1 223 100 квадратних кілометрів.
Раніше OBOZ.UA розповідав, що науковці дали страшний прогноз для США через зміну клімату Мости розваляться, як конструктор LEGO.