Маск звернувся до Трампа з проханням скасувати нові митні збори на імпорт, повідомляє WP.


Ілон Маск надіслав хвилю повідомлень у соціальних мережах, вказуючи на недоліки агресивної тарифної політики, яку запровадив Трамп, і критикуючи одного з ключових радників Білого дому. Він також вів переписку з цим чиновником і звертався до Трампа з приватними закликами.

Спроба втручання, підтверджена двома людьми, знайомими з питанням, поки що не принесла успіху. Трамп 7 квітня пригрозив запровадити нові 50-відсоткові мита на імпорт з Китаю на додачу до 34-відсоткових податків, які він оголосив минулого тижня. Хоча він дав зрозуміти, що відкритий для переговорів щодо деяких аспектів своєї політики.

Конфлікт між Маском і Трампом щодо пріоритетів адміністрації США став одним із найбільш помітних розбіжностей між президентом і одним із його основних радників, який інвестував приблизно 290 мільйонів доларів у виборчу кампанію. Крім того, він взяв на себе керівництво ініціативою зі зменшення витрат Служби DOGE США з січня.

Маск також не погоджувався з іншими членами коаліції Трампа з таких питань, як візи H1-B для кваліфікованих іммігрантів і підхід DOGE до державних витрат.

Ілон Маск висловив різку критику на адресу посадовця адміністрації, що відповідав за створення тарифних планів, зокрема торгового радника Білого дому Пітера Наварро. Він поставив під сумнів його кваліфікацію, заявивши: "Мати ступінь доктора філософії з економіки в Гарварді – це не перевага, а, навпаки, недолік".

Під час бесіди з італійським віцепрем'єром Маттео Сальвіні минулого уїк-енду Маск висловив бажання створити "зону вільної торгівлі" між Європою та США. Він зазначив: "Врешті-решт, я сподіваюся, що всі дійдуть до спільного рішення, що ідеальною ситуацією було б, на мою думку, досягнення нульових мит для обох континентів".

Маск також висловив бажання надати людям більше можливостей для переміщення між країнами Європи та США, а також для роботи в будь-якому з цих регіонів, якщо вони цього прагнуть. "Це, безумовно, була моя рекомендація президенту", – підкреслив він.

Безліч керівників у сфері бізнесу та технологій, які виступали на підтримку Трампа, були вражені рішенням президента США запровадити такі високі мита. Вони також відчули розчарування через свою нездатність вплинути на політичні рішення, зазначили двоє джерел, близьких до цієї ситуації.

Оточення Маска безпосередньо контактувало з його друзями в адміністрації Трампа, включаючи віцепрезидента Джей Ді Венса, висловлюючи свої погляди на те, що вільна торгівля є більш доцільною політикою. Один з його знайомих, інвестор Джо Лонсдейл, поділився враженнями на платформі X, зазначивши, що нещодавно обговорював із "друзями в адміністрації" наслідки мит, які, на його думку, завдадуть більше шкоди американським компаніям, аніж китайським.

Згідно з інформацією від одного з інформаторів, команда керівників компаній у вихідні займалася формуванням неофіційної групи, яка намагатиметься вплинути на членів адміністрації Трампа для підтримки більш стриманої політики.

Минулого року багато людей висловили підтримку Трампу, навіть усвідомлюючи, що його обіцянки про високі тарифи можуть завдати серйозної шкоди як технологічному сектору, так і економіці в цілому. Проте вони сподівалися, що його радники, зокрема міністр фінансів Скотт Бессент, зможуть переконати Трампа обрати більш поміркований шлях, повідомляють джерела.

Лідери бізнесу також не очікували, що міністр торгівлі Говард Лютник, який був одним із ключових провідників Маска в орбіту Трампа, буде настільки затятим прихильником протекціоністської політики.

Маск, генеральний директор компанії Tesla, що спеціалізується на виробництві електромобілів, давно висловлював думку, що митні тарифи негативно впливають на бізнес-стратегії компанії, яка розглядає США та Китай як основні ринки виробництва та споживання. Проте, за словами аналітиків, інші виробники автомобілів, ймовірно, зазнають більш відчутних втрат від нових тарифних заходів.

Проте Маск виступав проти мит вже з першого президентського терміну Трампа, коли компанія Tesla ініціювала судовий процес, прагнучи скасувати імпортний податок на автомобілі Tesla, що імпортуються з Китаю до Сполучених Штатів.

У 2020 році топменеджери Tesla хотіли, щоб компанія подала в суд на адміністрацію Трампа через її мита на Китай. Маск спочатку погодився, заявивши, що частини пакета Трампа були несправедливими щодо автовиробника. Але після того, як Tesla подала позов у вересні 2020 року, Маск відреагував на це рішення "вкрай негативно", навіть насваривши деяких співробітників за те, що вони запропонували Tesla подати позов.

Суперечка між президентом і одним із його найвпливовіших радників відбувається лише за кілька тижнів до того, як очікують, що Маск, найбагатша людина у світі, залишить свою посаду в адміністрації. Вона також відбувається на тлі зростаючого тиску на Tesla з метою повернути назад ознаки падіння попиту - частково викликаного приходом Маска в політику.

"Неможливо не звернути увагу на негативну реакцію Китаю на тарифну політику Трампа та її зв'язок з Маском," - зазначив Ден Айвс, аналітик Wedbush Securities, який є відданим прихильником Tesla. Він знизив цільову ціну акцій Tesla, що відображає її життєздатність, з 550 до 315 доларів, щоб врахувати нові, менш оптимістичні прогнози щодо попиту."

"Tesla по суті стала політичним символом у всьому світі... і це дуже погано для майбутнього цього революційного технологічного гіганта і торнадо кризи бренду, який тепер перетворився на торнадо", - написав він.

Акції Tesla закрилися на рівні 233 доларів за акцію 7 квітня, впавши більш ніж на 2,5%. Цього року акції втратили понад 38% своєї вартості.

Related posts