Міста зіштовхнуться з заторами: як функціонуватиме громадський транспорт під час тривалих відключень електроенергії.
Експерти поділилися своїми думками щодо можливих стратегій, які можуть бути реалізовані владою для подолання цієї ситуації.
Тривалі перерви в постачанні електрики або ушкодження інфраструктури внаслідок обстрілів часто призводять до зупинки електротранспорту. У найкритичніших випадках рух тролейбусів, трамваїв і метро може повністю зупинитися. Це стає суттєвою проблемою для великих міст, зокрема для Києва, зазначає "Телеграф".
Електротранспорт у великих містах України, таких як Київ, Львів, Дніпро, Одеса, Харків та Хмельницький, забезпечує перевезення значної кількості пасажирів. Однак трамваї, тролейбуси та метрополітен часто стикаються з проблемами через відключення електроенергії внаслідок атак. Як зазначає колишній міністр транспорту Василь Шевченко, у таких випадках єдиною альтернативою залишаються автобуси, хоча їх експлуатація є дорожчою, а також вони не завжди можуть впоратися з великим потоком пасажирів.
Фахівець підкреслив, що тролейбуси нового типу демонструють підвищену стабільність в екстремальних умовах. Оснащені акумуляторами, вони здатні проїжджати кілька кілометрів без підключення до контактної мережі, що дає змогу завершити рейс навіть у випадку відключення електрики.
Експерт Дмитро Беспалов висловив думку, що автобусний транспорт у Києві може в певній мірі виконувати функції електротранспорту, включаючи метро. Однак він попереджає, що у випадку виходу з ладу світлофорів, пропускна спроможність доріг не зможе впоратися навіть з автобусами та таксі, внаслідок чого столиця може зіткнутися з серйозними заторами.
На думку транспортних фахівців, влада має діяти в кількох напрямках. Василь Шевченко підкреслює важливість захисту інфраструктури, яка забезпечує роботу наземного та підземного електротранспорту.
Беспалов висловлює припущення, що можуть бути запроваджені заходи, схожі на ті, що діяли під час пандемії. В той час обмежувалися маршрути громадського транспорту, і скористатися ним могли лише ті, хто мав спеціальні перепустки. За його словами, цей сценарій є вкрай небажаним, але може стати необхідним, якщо ресурси виявляться обмеженими.
Він також зазначає, що досвід пандемії дав важливі уроки: варто заздалегідь продумувати більш гнучкі рішення. Наприклад, можна переглянути графіки початку та завершення робочого дня, домовлятися з великими роботодавцями й рівномірніше розподіляти пасажиропотік.




