Пасажирські авіаносці опинилися в серйозній кризі: Росія "канібалізує" навіть вантажні літаки марки "Боїнг".


Російські представники розпочали заклики до пом'якшення санкцій у зв'язку з нестачею авіаційних запчастин.

Пасажирські авіакомпанії Росії вперше отримають вантажні літаки під розбір на запчастини. Про це повідомляє "‎Коммерсант"‎.

Згідно з інформацією, отриманою з російських джерел, вантажна авіаційна компанія "Волга-Дніпро" планує передати вісім вантажних літаків Boeing компанії "Аерофлот". У цю кількість входять шість літаків Boeing 737 і два Boeing 747.

Вартість угоди складає приблизно 130 мільйонів доларів. Експерти ринку вважають придбання "Аерофлотом" дуже вигідним.

Як повідомило близьке до "Аерофлоту" джерело, літаки будуть передані у фінансовий лізинг компаніям групи, які називаються "Росія" і "Побєда". Передача бортів очікується найближчим часом.

Експерти в галузі не вважають, що ці літаки можуть бути використані для вантажних перевезень зазначеними авіакомпаніями.

Вони вважають, що набагато раціональніше використовувати деталі з цих літаків для потреб власного флоту.

"Економічна ефективність угоди полягає в тому, що придбати той самий обсяг комплектуючих буде в рази дорожче", - каже один з них.

Варто зазначити, що з 2006 по кінець 2009 року у складі "Аерофлоту" діяло дочірнє підприємство, яке спеціалізувалося на вантажних перевезеннях за допомогою широкофюзеляжних літаків – "Аерофлот Карго". Це підприємство було визнане банкрутом у 2010 році, після чого компанія зосередила свої зусилля на пасажирських перевезеннях.

Експерти висловлюють сумніви щодо можливого повернення групи до бізнесу з перевезення вантажів літаком, оскільки в умовах stagnації ринку вантажоперевезень у Росії немає потреби в додаткових літаках.

Експерти вважають, що перетворення вантажних літаків на пасажирські є малоймовірним через значні витрати на дослідження та розробки. Тому фахівці вважають, що найефективнішим рішенням буде використання таких літаків як джерела запчастин.

Експерти висловлюють думку, що через введені санкції пасажирські літаки в Росії опинилися в критичному стані. Брак нових повітряних суден та західних комплектуючих стає причиною численних аварій і катастроф.

Як було зазначено раніше, протягом 11 місяців минулого року зафіксовано 208 авіаційних інцидентів, що на 25% більше у порівнянні з 2023 роком. Приблизно половина з цих випадків сталася через відмову двигунів або проблеми з шасі.

Російська Федерація прагне розвивати виробництво власних пасажирських літаків, проте, на сьогоднішній день, більшість цих ініціатив виявилися безуспішними. Як повідомлялося раніше агенцією УНІАН, Росія виготовила авіалайнерів у 15 разів менше, ніж було заплановано.

У лютому 2024 року стало відомо, що флагманський проєкт росіян - авіалайнер МС-21 почнуть постачати авіакомпаніям РФ не раніше 2025-2026 років. Це при тому, що раніше серійне виробництво літака передбачалося розпочати в 2016-му.

Related posts