Під завісою заборони: Одеська ОВА, можливо, надає підтримку підприємствам з російським походженням, - повідомляють ЗМІ.


Розслідувачі заявляють про корупцію в державних органах влади.

Журналіст і блогер Станіслав Речинський заявив у Facebook про корупційну схему в Одеській обласній військовій адміністрації, що працює під прикриттям заборони на ввезення небезпечних вантажів. За його словами, ця схема не лише шкодить українській економіці, а й створює загрозу національній безпеці, надаючи доступ до портів компаніям, пов'язаним з країною-агресором.

Речинський повідомляє, що 23 серпня, у День Державного прапора України, до порту Чорноморська зайшло судно "NS STAR" з мінеральними добривами. Журналіст стверджує, що це ілюстрація нової корупційної схеми, організованої посадовцями Одеської ОВА на чолі з Олегом Кіпером.

У липні 2025 року, щоб запобігти техногенним аваріям через можливі обстріли, Військово-морські сили України разом з Одеською обласною військовою адміністрацією запровадили заборону на вхід суден, які перевозять небезпечні вантажі, зокрема аміак та його похідні. Однак, за словами журналіста, цей указ став інструментом "ручного управління" портами, що дало можливість чиновникам самостійно визначати, які кораблі можуть заходити в порт.

Внаслідок цього, багато українських фірм, що імпортують екологічно чисті добрива, стикаються з труднощами у отриманні дозволів на розвантаження в портах. Це змушує їх шукати альтернативні рішення та нести додаткові витрати, що, в свою чергу, призводить до підвищення цін для аграріїв в Україні.

Водночас для компанії ТОВ "ФРІ-СІСТЕМ" було зроблено виняток, і вона отримала дозвіл на використання судна "NS STAR". Речинський підкреслює, що, незважаючи на формальну реєстрацію в Україні та австрійського власника Дмитра Чверткіна, згідно з даними журналістських розслідувань, ця структура є правонаступницею російської компанії "ФосАгро". Зміна власника виглядає лише як формальність. Журналіст застерігає, що імпорт вантажів компаніями з можливими російськими зв’язками може призвести до загроз диверсій і дати можливість агресору контролювати важливу портову інфраструктуру України.

За даними Речинського, підозри посилюються й іншими фактами. Зокрема, розслідування проєкту "Схеми" показало, що російський бізнес вартістю близько мільярда гривень вже був переданий в приватні руки, пов'язані з оточенням голови Одеської ОВА.

Related posts