Українські порти досягли нового історичного максимуму в обробці контейнерів під час війни.


ДП "Морський торговельний порт "Чорноморськ

Протягом восьми місяців 2025 року українські морські порти обробили 134 191 TEU, що є найвищим результатом з моменту початку повномасштабної війни.

Цю інформацію оприлюднила Асоціація міжнародних експедиторів України.

За інформацією асоціації у січні-серпені морські порти України обробили 134 191 TEU, що на 3,3% більше річного показника 2024 року. За весь 2024 рік було оброблено 129 902 TEU.

Структура перевезень за 8 місяців виглядає так: експорт - 66 892 TEU, імпорт - 63 042 TEU, транзит - 4 257 TEU.

"Незважаючи на війну, бомбардування та численні труднощі у світовій логістиці, українські морські порти продовжують показувати свою витривалість і стабільне зростання", - йдеться у повідомленні.

"Такі результати - важливий сигнал для бізнесу, що українські порти залишаються надійними навіть у кризових умовах та здатні обслуговувати експортно-імпортні вантажі", - додали в АМЕУ.

Водночас керівник АМЕУ Віктор Берестенко підкреслив, що понад 60% вантажів з високою доданою вартістю та готовою продукцією все ще переміщуються через країни Балтії. Щоб порти змогли відновити довоєнні обсяги перевалки, необхідно вжити додаткових заходів.

"Ціль -- 200 000 TEUs. Але і до 1 048 691 у 2021 ще треба попрацювати", - написав він у Facebook.

У АМЕУ говорять про необхідність оптимізувати митні процедури для транзиту й імпорту та пришвидшити обробку вантажів.

Читайте також: Контейнерні вантажоперевезення починають відновлюватися. Чи зможе Чорноморськ стати провідним морським центром України?

Напомним:

Обсяг перевезень вантажів у контейнерах залізницею упродовж січня-серпня 2025 року склав 151 тис. 897 ДФЕ, що на 15% менше минулорічних показників.

У липні цього року до "Чорноморська" вперше з початку війни зайшло лінійне контейнерне судно.

У липні 2022 року з’явилася інформація про те, що один з провідних гравців у сфері морських вантажоперевезень, компанія MSC, вперше з лютого 2022 року завітала до Одеси. Судно під назвою Levante F, що ходить під прапором Панами, прибуло до "Контейнерного терміналу Одеса" компанії HHLA з грузинського порту Поті.

Згідно з повідомленнями, в період з січня по червень 2025 року морські порти України обробили приблизно 40 мільйонів тонн вантажів. Хоча відзначається деяке зниження обсягів, порти, які залишилися відкритими, продовжують функціонувати стабільно, незважаючи на регулярні обстріли та складні умови безпеки.

Білгород-Дністровський морський порт підписав меморандум з Batumi International Container Terminals LLC і претендує на роль великого хабу для вантажів з Китаю.

Вагонний оператор група "Лемтранс" та компанія "Рейл Транс Інвестмент" завершили перший етап будівництва "Контейнерного Терміналу Фастів".

Раніше в новинах повідомлялося, що дочірнє підприємство контейнерної компанії Mediterranean Shipping Company стало власником 50% акцій українського оператора інтермодальних перевезень N'UNIT, а також 25% у терміналі "Мостиська".

У 2021 році компанія "Лемтранс" спільно з партнером розпочала будівництво транскордонного терміналу "Мостиська драй порт", розташованого неподалік залізничної станції "Мостиська-2", всього за кілька кілометрів від українсько-польського кордону. Цей термінал має можливість обробки вантажів на коліях двох стандартів - 1520 мм та 1435 мм (європейський).

Related posts