"Ракета здолає відстань за 2 хвилини": фахівець розкрив причини, чому відновлення пасажирських авіарейсів в Україні наразі є недосяжним.
В Україні немає необхідності в відкритті аеропортів, і повітряний простір повинен залишатися закритим. Основною перешкодою є неможливість гарантувати абсолютну безпеку для пасажирських авіаперевезень, особливо з київського аеропорту "Бориспіль".
Таку думку в коментарі OBOZ.UA висловив авіаексперт, провідний науковий співробітник НАУ Валерій Романенко. За його словами, існують нормативи, згідно з якими час на залишення літака, коли він знаходиться на землі, становить 90 секунд.
"Після цього потрібно добігти до укриття, зачекати на всіх, хто туди добіг, і зачинити двері. А ракета (балістична. - Ред.) з Брянської області максимально через дві хвилини після її виявлення - вона теж не відразу після пуску буде виявлена, там кілька десятків секунд пройде - прилетить за дві хвилини до "Борисполя", - підрахував фахівець.
Крилата ракета, за його словами, дозволить провести евакуацію за 5-10 хвилин. "Але з балістикою дуже жорстко", - констатував експерт.
Він також висловив думку, що встановити "залізний повітряний коридор" від західного кордону до аеропорту "Бориспіль" є абсолютно неможливим. "Якщо це робити під землею, то такі варіанти абсолютно нереальні", - зазначив експерт.
В цілому, як зазначає Романенко, відкриття аеропортів в Україні під час війни з Росією залишається лише "риторичним питанням". Авіакомпанії не можуть виконувати рейси без страховки, а страховики вимагають, щоб повітряний простір над Україною залишався закритим для ворожих ракет.
"Відновлення роботи аеропортів може бути здійснено лише за повного закриття українського неба для російських ракет і безпілотників. Тобто страховики кажуть, що вони готові у разі останньої умови, повного закриття українського неба, з січня почати лише за цієї умови", - зазначив авіаексперт.
В Україні останнім часом активно триває дискусія щодо відновлення авіасполучення. Міністерство розвитку громад і територій представило план дій для відкриття повітряного простору країни в умовах воєнного стану.
Як зазначив OBOZ.UA, авіаційний фахівець Богдан Долінець зазначив, що російські дрони "Шахед" не є небезпечними для цивільних літаків, оскільки мають обмеження за висотою. Проте вони можуть становити загрозу для аеропортів. Загальна заборона на авіаперельоти залишається чинною, і наразі розглядаються лише обмежені варіанти відновлення рейсів у разі зміцнення системи протиповітряної оборони.