Торговий конфлікт з Європою: Трамп оголосив про намір запровадити мита у розмірі 25% на автомобілі.

Трамп заявив, що мита на автомобілі набудуть чинності вже 2 квітня, на наступний день після того, як члени його кабінету мають представити йому доповіді з описом варіантів низки імпортних мит у рамках його дій з реформування світової торгівлі.
Трамп уже тривалий час критикує те, що вважає нерівноправним ставленням до експорту американських автомобілів на міжнародних ринках.
Наприклад, Європейський Союз накладає 10% мито на імпорт автомобілів, що в чотири рази більше, ніж ставка мита на легкові автомобілі в США, яка становить 2,5%. Проте, Сполучені Штати застосовують 25% мито на пікапи, що імпортуються з країн, які не є Мексикою чи Канадою, що робить ці автомобілі дуже вигідними для виробників у Детройті.
Сьогодні в Вашингтоні очільник зовнішньоторговельного відомства ЄС Марош Шефчович проведе зустріч з американськими партнерами: міністром торгівлі Говардом Лютніком, кандидатом Трампа на посаду торгового представника США Джеймісоном Гріром, а також директором Національної економічної ради Кевіном Гассетом. Під час переговорів планується обговорити ряд тарифів, які можуть бути введені за ініціативи Трампа.
На запитання про те, чи може ЄС уникнути відповідних мит, які він запропонував минулого тижня, Трамп повторив свою заяву про те, що ЄС уже дав зрозуміти, що знизить мита на американські автомобілі до рівня США, хоча законодавці ЄС заперечують, що робили це.
Він повідомив про свої наміри впливати на представників Європейського Союзу з метою збільшення обсягів імпорту автомобілів та інших товарів до Сполучених Штатів.
Трамп розповів журналістам у своєму маєтку Мар-а-Лаго, розташованому у Флориді, що мита в галузі фармацевтичних засобів та напівпровідників складатимуть "25% або більше" і значно зростуть протягом наступного року.
Він не назвав дату оголошення цих мит і сказав, що хотів би дати виробникам ліків і чипів деякий час для створення заводів у США, щоб вони могли уникнути мит.
Трамп висловив сподівання, що найближчим часом деякі з провідних світових компаній зроблять оголошення про нові інвестиції в Сполучених Штатах. Він не вдався до конкретизації деталей.
Від моменту своєї інавгурації чотири тижні тому Трамп ввів 10% мито на весь імпорт із Китаю, додавши його до вже існуючих зборів, нібито через те, що Китай не зміг припинити торгівлю фентанілом. Крім того, він оголосив про намір ввести 25% мито на товари з Мексики та неенергетичний імпорт з Канади, але згодом відкладав цю ініціативу на місяць.
Він визначив 12 березня як момент, коли почне діяти 25% мито на всю сталь та алюміній, імпортовані з-за кордону, скасувавши при цьому винятки для Канади, Мексики, Європейського Союзу та інших торговельних партнерів. Трамп також заявив, що ці мита поширюватимуться на численні імпортовані товари, виготовлені з вторинної переробки сталі та алюмінію.
На минулому тижні він дав завдання своїй економічній команді підготувати стратегії для впровадження взаємних тарифів, що враховують тарифні ставки різних країн для кожного товару.
Мито на імпорт автомобілів у розмірі 25% стане переломним моментом для світової автомобільної промисловості, яка і так страждає від невизначеності, викликаної тарифною політикою Трампа.
Схожа ситуація відбулася у 2018 і 2019 роках, коли Трамп перебував на своєму першому президентському терміні. Тоді Міністерство торгівлі розпочало розслідування з питань національної безпеки, пов'язаних з імпортом автомобілів, і дійшло висновку, що це загрожує підривом внутрішньої промисловості. Президент Трамп тоді висловив намір ввести 25% мита на імпорт автомобілів, однак зрештою не реалізував цієї ідеї, а його отримані внаслідок розслідування повноваження щодо тарифів виявилися недійсними.
Проте деякі дані, що стали основою для дослідження 2018 року, можуть бути адаптовані або оновлені в контексті нової програми впровадження тарифів на автомобільні товари.