Туреччина презентувала новий 155-мм реактивний снаряд, який має унікальну характеристику.

Він у три рази швидший, ніж звичайні.
В Туреччині під час виставки IDEF 2025 показали свій новий 155-мм снаряд з прямотічним твердопаливним реактивним двигуном, завдяки якому він може вражати цілі на відстані 130 км, при пострілі зі ствола довжиною у 52 калібри.
Згідно з інформацією, наданою European Defence Review, основною привабливістю цього снаряда є його вражаюча швидкість - він здатний розвивати швидкість від 7 до 8 Мах (2382 - 2722 м/с), що є надзвичайно високим показником для артилерійських боєприпасів. Як зазначає Defense Express, для порівняння, стандартний 155-мм снаряд M107 має початкову швидкість близько 830 м/с, тоді як сучасні кумулятивні снаряди можуть досягати швидкості приблизно 1700 м/с. Аналогічні боєприпаси зазвичай мають максимальну швидкість до 3,5 Мах.
Окрім цього, боєприпас оснащений системою керування. Наразі він знаходиться на фінальному етапі розробки та проходить кваліфікаційні тести.
Аналітики Defense Express підкреслюють, що бойова частина даного реактивного снаряда має бути компактною, оскільки значну частину його обсягу займає двигун.
"Проте, недостача бойової частини, такі снаряди компенсують високою точністю, великим радіусом дії та надзвичайно високою швидкістю. Для порівняння наскільки велика ця дальність, американський високоточний снаряд з донним газогенератором M982A1 Excalibur має дальність всього 36-48 км (з перспективних гаубиць - до 70 км)", - зазначають експерти.
Як інформував УНІАН, нещодавно Туреччина провела тестування своєї системи протидії зенітним ракетам з інфрачервоними головками самонаведення YILDIRIM-100. Відразу після запуску ракети YILDIRIM-100 виявила її запуск і націлила на неї свій промінь, внаслідок чого ракета збилася з курсу і полетіла в випадковому напрямку.
Згідно з повідомленням УНІАН, Туреччина розробила дрон-камікадзе, який функціонує за принципом екраноплана. Під час свого польоту він використовує ефект "повітряної подушки", що виникає, коли об'єкт переміщується на невеликій висоті над рівною поверхнею. Цей підхід забезпечує переваги у вантажопідйомності та економічності в порівнянні з традиційними БПЛА аналогічних розмірів і потужностей.