У Росії оголосили про успішне завершення перших випробувань надзвукового пасажирського літака. Вже представлені фотографії новинки.
У Росії заявили про завершення першого етапу досліджень зі створення надзвукового цивільного авіалайнера нового покоління. Йдеться про демонстратор комплексу технологій "Стриж", у рамках якого випробували нове компонування силової установки і двигун, адаптований для надзвукового режиму. За заявами розробників, результати досліджень підтвердили заявлені характеристики та відповідність технічному завданню.
Цю інформацію оприлюднили в офіційному Telegram-каналі Центрального аерогідродинамічного інституту (ЦАГІ). Проекти реалізувалися в межах державних угод під патронатом НДЦ "Інститут імені М.Є. Жуковського".
Як зазначається, етап досліджень охоплював розробку та випробування ключових елементів майбутнього надзвукового лайнера. Для перевірки технологій ЦАГІ працював у кооперації з Об'єднаною авіабудівною корпорацією, компанією "ОДК-Климов" і Центральним інститутом авіаційного моторобудування. Замовником досліджень виступало Міністерство промисловості і торгівлі РФ.
Однією з основних інновацій стала верхня схема розміщення силової установки на планері. За задумом розробників, таке інженерне рішення має зменшити рівень звукового удару під час польоту на надзвукових швидкостях, що вважається однією з ключових проблем цивільної надзвукової авіації. На першому етапі фахівці проаналізували і виготовили моделі елементів силової установки, що складається з двох двигунів із власними повітрозабірниками і плоскими реактивними соплами з косим зрізом. У ЦАГІ заявили, що такий тип сопла вперше застосували у вітчизняній практиці. Після цього моделі пройшли серію випробувань в аеродинамічних трубах інституту.
Наступним етапом стали стендові випробування двигуна РД-93МС, який був розроблений і адаптований компанією "ОДК-Климов" для застосування в демонстраційних моделях. При виготовленні сопла були використані комбіновані технології, серед яких лазерне спікання, зварювання та фрезерування. Додатково була впроваджена спеціальна система шумопоглинання, розроблена в ЦАГІ, що дозволяє зменшити рівень шуму під час злету.
За підсумками випробувань, у ЦАГІ заявили, що тягові характеристики двигуна відповідають вимогам технічного завдання. Генеральний директор інституту Кирило Сіпало назвав надзвукову цивільну авіацію стратегічно важливим напрямком і зазначив, що проведені дослідження, за оцінкою розробників, підтвердили технологічну спроможність Росії продовжувати роботи в цьому напрямку.
Раніше OBOZ.UA повідомляв, що в наступному році Німеччина планує передати Україні значну партію ракет "повітря-повітря" AIM-9 Sidewinder. Ці засоби озброєння не будуть новими, а будуть взяті зі складів Бундесверу, що дозволить уникнути затримок, пов'язаних з виробництвом.
Берлін вже не вперше надає такі ракети в рамках своєї військової допомоги. У минулому році було передано певну кількість ракет у старій німецькій версії AIM-9L/I-1, які виготовляла компанія Diehl Defence. Ці ракети мали вдосконалену систему наведення.
Незважаючи на вік, як зазначається, ракети все ще можуть бути досить ефективними проти російських безпілотників і крилатих ракет. А враховуючи, що, найімовірніше, на них очікувало списання, то досить вигідно передати для використання Україні.




