В ISW провели аналіз аварії азербайджанського літака на території Казахстану.


Цю інформацію надає РБК-Україна, посилаючись на доповідь Американського інституту вивчення війни (ISW).

У звіті послалися на повідомлення джерел агентства Reuters. За їхніми словами, попередні результати розслідування свідчать про те, що російська система протиповітряної оборони "Панцир-С" уразила літак після того, як перешкоди радіоелектронної боротьби (РЕБ) спричинили збої в роботі засобів зв'язку на борту літака під час наближення до Грозного.

Американський чиновник повідомив Reuters, що існують ранні ознаки того, що літак міг бути збитий російською зенітною системою. За даними видання The Wall Street Journal, на думку авіаційних експертів, відеозаписи уламків свідчать про те, що літак був збитий російською системою ППО.

В ISW відзначили, що представники Казахстану не надали жодних підтверджень або спростувань щодо попередніх звітів розслідування, а прес-секретар Кремля Дмитро Пєсков також утримався від коментарів стосовно авіаційної катастрофи до отримання результатів фінального розслідування.

Представник Федерального агентства повітряного транспорту ("Росавіації") Артем Кореняко повідомив, що літак зазнав аварії о 09:30 за московським часом, коли пілот ухвалив рішення про посадку в аеропорту Актау. Він зазначив, що причиною трагедії стало "зіткнення з птахами".

Російські джерела спочатку висловлювали суперечливі думки щодо перенаправлення літака в аеропорт Мінеральні Води, що розташований у Ставропольському краї (приблизно за 270 кілометрів на північний захід від Грозного), а також в аеропорт Махачкали, який знаходиться приблизно за 180 кілометрів на південний схід від Грозного. Це було пов'язано з потенційними загрозами з боку безпілотників або поганими погодними умовами в Грозному.

Інсайдерське джерело, пов'язане з правоохоронними органами Росії, повідомило, що ракета протиповітряної оборони, ймовірно, влучила в літак на висоті 2400 метрів приблизно за 18 кілометрів на північний захід від аеропорту Грозного, над територією Наурського району.

"Інсайдерське джерело зазначило, що в Наурському районі є кілька російських військових баз, у яких є на озброєнні системи протиповітряної оборони. За його словами, Міноборони Росії нещодавно розмістило кілька комплексів "Панцир" у Чечні після того, як українські безпілотники завдали ударів по цьому регіону", - йдеться у звіті Інституту вивчення війни.

Згодом інсайдерське джерело виклало, як стверджують, повну версію розмови між екіпажем літака та диспетчером у Грозному. ISW не має можливості підтвердити достовірність цієї інформації.

У опублікованій, як стверджують, розшифровці йдеться про те, що пілот тричі намагався здійснити посадку в Грозному в проміжку між 07:36 та 08:11 за московським часом. Екіпаж неодноразово інформував диспетчерів про повну відмову систем GPS і зв’язку, що відбулося одразу після початку зниження літака.

З розшифровки також випливає, що диспетчер неодноразово втрачав радіолокаційний контакт з літаком. Пілот вирішив розвернути борт у напрямку Баку близько 08:11, перш ніж зв'язатися з диспетчером о 08:16 з тривожним повідомленням про відмову керування літаком через зіткнення зі зграєю птахів.

Інформоване джерело припускає, що екіпаж, можливо, прийняв вибух за удар об зграю птахів. З ймовірної стенограми видно, що пілот звернувся до диспетчера з проханням про допомогу, пояснюючи втрату управління літаком та збій гідравлічних систем.

З ймовірної стенограми видно, що пілот розпочав пошуки резервного аеропорту в Росії для здійснення термінової посадки. Зокрема, він звернувся до диспетчера з питанням про погодні умови в аеропорту Мінеральні Води, а згодом запитав також інформацію про аеропорт у Махачкалі.

У передбачуваному запису вказується, що пілот також встановив контакт з диспетчерами аеропорту Ростов-на-Дону, який розташований приблизно за 744 км на північний захід від Грозного.

За даними видання Єврозона, джерела в уряді Азербайджану заявили, що російська влада не дозволила літаку приземлитися в жодному з російських аеропортів. Натомість лайнеру наказали летіти через Каспійське море в напрямку Актау, незважаючи на прохання пілота про екстрену посадку.

Агентство Reuters повідомило, що аеропорт Махачкали був закритий вранці 25 грудня, а російські чиновники не пояснили причину перетину літаком Каспійського моря.

Related posts