Яка максимальна сума для переказу з картки на картку, щоб уникнути блокування - свіжі правила.


Тепер фізичні особи мають можливість переводити ще меншу суму коштів, ніж це було раніше.

В Україні з 1 червня посилилися обмеження на банківські перекази - як між картками, так і на рахунок IBAN. Ліміти були введені в рамках підписаного в грудні 2024 року Меморандуму між провідними українськими банками з метою боротьби з нелегальними операціями.

Марина Павленко, провідний експерт у сфері фінансового моніторингу "Глобус Банку", дала коментар для УНІАН, в якому пояснила, які суми наразі дозволено переказувати, які існують обмеження на ці транзакції, що станеться у разі їх перевищення, а також чи підлягають оподаткуванню карткові перекази.

За інформацією Павленка, до 1 червня обмеження на грошові перекази становили 150 000 гривень, але з початком цього місяця ця сума була знижена до 100 000 гривень. Важливо зазначити, що ці ліміти застосовуються до клієнтів, які не підтвердили свої доходи.

Експертка повідомляє, що банки, які підписали Меморандум щодо прозорості в сфері платіжних послуг, з 1 червня 2025 року вводять нові обмеження на перекази. Вона уточнює, яка сума тепер доступна для переказу з картки на картку для інших осіб: для клієнтів з середнім та низьким рівнями ризику загальна сума переказів зменшилася до 100 тисяч гривень на місяць, тоді як для клієнтів з високим рівнем ризику ліміт залишиться незмінним - 50 тисяч гривень на місяць.

"Тобто громадянинові при здійсненні переказу необхідно дотримуватися цих допустимих коридорів", - зауважила банкірка.

За словами Марини Павленко, при здійсненні операцій з переказу клієнт отримує повідомлення про баланс на рахунку, а також про те, який ліміт переказу грошей з картки на картку саме в нього. Тобто вже від самого початку він знає, які "рухи"" по картці він може здійснити. Звісно, якщо майбутня транзакція може перевищити встановлений ліміт, то вона, скоріше за все, не буде проведена. В такому випадку клієнт має отримати повідомлення-попередження про перевищення ліміту.

Також експертка зазначила, що блокування картки -- це крайній випадок:

"Причиною такого заходу може стати незвична активність на рахунку. У такій ситуації банк інформує клієнта про те, чому картка була тимчасово заблокована."

Якщо клієнт отримав повідомлення про блокування рахунку, не варто зволікати, натомість бажано негайно звернутися до банку через будь-який доступний канал зв'язку.

Після отримання запиту, банк може вимагати від клієнта надати документи, які підтверджують його доходи, або надати пояснення стосовно транзакцій на картці. Вкрай важливо, щоб клієнт сприймав цю вимогу з усвідомленням.

Марина Павленко підкреслює, що в більшості ситуацій, після надання необхідних пояснень та документів, клієнти отримують можливість знову доступитися до свого рахунку. Проте, якщо надана інформація виявляється незадовільною або не роз'яснює природу транзакцій, клієнтові, ймовірно, варто буде розглянути можливість переходу до іншого банку.

Експертка радить ознайомитися з умовами обслуговування рахунку/картки та тарифами, зазначеними в договорі.

"При відкритті рахунку необхідно чітко визначити цілі співпраці з банком, представити список запланованих фінансових операцій і вказати, які саме послуги вам потрібні. Особливо важливо бути відвертим щодо своїх доходів та максимальної суми, яку ви плануєте отримувати на рахунок протягом місяця," - зазначає спеціалістка банківської сфери.

Під час процесу відкриття рахунку у банківського спеціаліста можуть з'явитися додаткові питання. Важливо надати детальні відповіді, а за потреби — надати додаткові документи або роз'яснення.

Як зазначила Марина Павленко, не слід використовувати картки для здійснення незаконних угод або за кодами, які не відображають справжню суть транзакцій (міскодинг), а також брати участь у підозрілих схемах, таких як дроп-операції тощо.

Головна експертка з фінансового моніторингу "Глобус Банку" підкреслює: щоб підвищити існуючий ліміт, клієнту необхідно надати документи, що підтверджують його доходи, а також бажано додати пояснення, з якою метою йому потрібне це підвищення. Слід врахувати, що банк охоче йде на зустріч своїм клієнтам, якщо вони можуть надати незаперечні докази своїх фінансових надходжень.

Клієнти мають можливість надавати такі документи для підтвердження своїх доходів:

Згідно з висловлюваннями Марини Павленко, лише кілька днів пройшло з моменту введення нових лімітів, але значних проблем не виникло. Національний банк та комерційні банки заздалегідь забезпечили належну інформацію для своїх клієнтів щодо карткових обмежень.

"До того ж нагадаю, ліміти на перекази тією чи іншою мірою діють вже близько року. Тому говорити про те, що на ринку сталася якась "сенсація" не доречно. Наразі ми прогнозуємо, що лише 2-3% клієнтів потенційно можуть стикнутися з певними складнощами при здійсненні карткових переказів", - вважає експертка.

За словами Павленка, перекази коштів з однієї картки на іншу не підлягають оподаткуванню. Однак, кожний банк має право встановлювати власні комісії, особливо якщо клієнт здійснює переказ з картки однієї платіжної системи на картку іншої, або коли картки видані різними фінансовими установами. Розмір комісії може варіюватися від 0,5% до 1% від суми переказу, але це стосується тільки власних коштів, а не кредитних. У будь-якому разі, комісія є платою за надану послугу, і клієнт самостійно вирішує, чи бажає скористатися цією опцією.

"Проте слід підкреслити, що це не додаткова комісія! Вона визначена в рамках РКО (розрахунково-касових операцій). Кожен клієнт повинен бути обізнаний про розмір комісії та умови, за яких вона буде застосовуватися", - зазначила експерт.

Related posts