Компанії відновлюють співпрацю з колишніми працівниками: штучний інтелект поки що не може повністю замінити людину.
Дослідження виявило, що 5,3% осіб, які були звільнені, знову знаходять зайнятість в тих же компаніях.
Попри очікування масових скорочень через автоматизацію, штучний інтелект поки що не замінює людську працю у повному обсязі. TechSpot передає нові дані, які свідчать, що дедалі більше компаній знову наймають тих самих співробітників, яких раніше звільнили.
У дослідженні компанії Visier, що займається аналітикою ринку праці, яке охопило понад 2,4 мільйона працівників у 142 компаніях по всьому світу, виявлено, що 5,3% звільнених співробітників повернулися до своїх колишніх роботодавців. Цей показник залишався стабільним з 2018 року, але останнім часом зріс.
Керівниця Visier, Андреа Дерлер, підкреслила, що причини звільнень часто пов'язують з інтеграцією штучного інтелекту. Однак, ця технологія поки що не довела, що може повністю замінити людську працю.
"Концепція, що штучний інтелект зможе витіснити всі професії, поки що не отримала підтвердження", -- зазначила Дерлер, підкресливши, що ШІ може слугувати лише "зручним виправданням для скорочення кадрів".
Аналітики фірми зазначають, що повторне наймання персоналу вказує на недоліки в управлінському плануванні. Керівники часто перебільшують потенціал штучного інтелекту та занижують витрати, пов'язані з його інтеграцією, починаючи від розробки інфраструктури до забезпечення технічної підтримки систем.
Згідно з висловлюваннями Дерлера, багато керівників просто не знайшли часу, щоб детально проаналізувати, які функції можуть бути автоматизовані, а які вимагають людського втручання. Як наслідок, компанії інвестують значні кошти в інтеграцію технологій штучного інтелекту, але згодом стикаються з проблемою нестачі фахівців, здатних ефективно працювати з новими системами.
Результати проведеного дослідження співпадають з висновками фахівців Массачусетського технологічного інституту (MIT), які стверджують, що 95% компаній не отримують істотного фінансового прибутку від вкладень у штучний інтелект. Головний стратег Interactive Brokers, Стів Соснік, зауважив, що "можливо, ці кошти витрачаються не так раціонально, як потрібно".
Скорочення персоналу також виявляється дорожчим, ніж здавалося. За даними платформи Orgvue, на кожен долар, заощаджений завдяки звільненням, компанії витрачають у середньому 1,27 долара -- через вихідні допомоги, страхові виплати та інші непрямі витрати.
Дерлер підсумувала, що нинішня ситуація свідчить про "значний розрив у стратегічному плануванні". Масові скорочення можуть тимчасово задовольнити інвесторів, однак у довгостроковій перспективі змушують бізнес знову звертатися до тих самих працівників, яких він вважав зайвими.
Одночасно у Кремнієвій долині знову набирає популярності графік роботи "9-9-6" — з 9:00 до 21:00, шість днів на тиждень, що становить 72 години трудового часу. Цей виснажливий режим стає все більш поширеним, оскільки технологічні компанії та стартапи намагаються отримати конкурентну перевагу в гонитві за розробками у сфері штучного інтелекту.





